hadiah raya

.
semalam bebuka di luar
hubby n i teringin makan western food
so, gerak ke kajang, makan kat kedai d'muar..
ok la...puas hati dapat makan....
hehehe....
.
then gerak ke metro kajang
masok parkson, cari baju n kasut raya hadif
baju raya hadif dah ada 5 pasang, ok la tu...
.
lalu depan poh kong, hubby ajak masok
hubby cakap : pilih la nak yang mana?
aku cam blur²... betul ke ni?
well, aku ni bukan penggemar emas ye..
barang kemas yang ade sume nye dapat masa merisik, tunang n nikah
nak beli sendiri, ermm.. berjanggut laa..
seru nak melaram mas belom sampai...
hubby cakap emas ni leh wat aset
yeah, itu betul !!!!
.
aku juz beli loket je.. coz loket yg aku pakai skang mak metua i punye
hehehee... MIL kasi pinjam coz dia tgk aku nye rantai takde loket..
segan la pulak nak pakai lelama even MIL i tak kesah kan...
takpe la, dapat loket baru..
gambo dah snap tapi ada kat lappy umah..hehehe..
harga emas kat pohkong RM127/gram
kat kedai emas sebelah pohkong jual RM125...
ermm...mahal jugak mas pohkong ni..
.
so, rasanya sume barang utk raya dah siap
cuma baju melayu hubby je takde lagi..
ermm.. nak pakai baju lama la tu!!
.

9 comments:

nasaoji said...

adusss..bnyk baju hadif tuuu...

wahwahwah..samer r kt, bukan penggemo mas, tp, klu asben aku suh pilih, kompem nak yg tebai2 kot..pakainyer, idok...

baju melayu asben aku pakai yg nikah dulu..jimat..jimat... :)

Zetty84 said...

Amboi...sopink sakan noh...loket mas pun dah bli...zati taun ni ala kadar jerk...mmg tul, baju ank yg lebih...bj daddy pun x bli lagik...tapi depa senang ja, kalu kita mampuih nk pilih...pening pala pun ada... ;p

ross said...

sama la kita..xminat emas pon..tp dah org bg pkai jer la...nnt asik tanyer mana rantai yg abg beli?nape xpkai gelang tgn yg abg hadiah tu?byk soklan last2 pkai jer la xbkk2..senang..inagt nk cari loket gak..loket yg hubby hadiah dulu sempit lak sbb xkena ngan saiz rantai..nk gerak pon pyh..tp tunggu ehsan hubby gak.nk beli sndiri emmm....

hajarus said...

samer lah hajar pun xberape gemar nak beli barang kemas... sumernyer peberian dr Hubby nak beli sendiri bak kater mrs.k ermm.. berjanggut laa.. hehehe..

Elyn said...

wow tu die bling bling raya... haah i msk tomei aritu nk repair rantai, tgk rega emas 120++.

Farah said...

hehe sama laa nak harap beli sendiri ntah kurun keberapa ntah agaknye hahaha..selamat hari raya mrs k!!

MRS. K said...

nasaoji ~ laki ku pon nak pakai baju dulu²

zetty ~ yep.. anak pling pentang dalam sume hal..lalalala..

ross ~ yeah bebeh..

hajarus ~ erm..mas pon mahal..nak beli cam tak mampu..

elyn ~ mas mahal kan?

farah ~ slamat ari raya jugak..

Misbehave said...

wahh dpt loket baru taun ni..

Selamat Hari Raya, maaf zahir batin :)

MY HEART said...

Ko macam akak dik.. memang bukan penggemar barang kemas yang tegar.. cer lambakkan kasut atau engbeg kat depan.. kompom kasut dan engbeg jadi pilihan berbanding emas intan berkilat kan??

Selamat Hari Raya gak ek dik.. balik mana???