jangan makan lebihan makanan anak?


anak² digalakkan makan di dalam pinggan ibu/ayah TETAPI ibu/ayah jangan sekali-kali makan makanan yang tidak dapat dihabiskan oleh anak² - Dr. Fadzillah Kamsah

what say u?

14 comments:

Ena said...

a'a.. sy ader juge bace petua nie.. yerla.. lebih baik anak makan lebihan kite..

aRe_uDear said...

ermm stuju.. sebab kebrkalian akan mengikut buta2 kehendak anak2 t.. payah jugak t.. tpi selalu dgr isteri digalakkn makan lebihan suami bukan suami mkan lebihan mknan isteri.. t blh jdi isteri x dgr kate betul kerw..?

|| NaFiRaa || said...

kenapa ek???

ibuayu said...

Anak akan tak dengar kata ibu @ ayah kalau kita makan leihan mereka..Tapi kalau makanan diaorg tu tak abis sayangkan membazir..

PuteriSatu said...

oohh..gitu ye.... akak pun tak tahu... tapi aqilah mang jarang makan tak habis... ahaks.. selalu habis je...huhuhu...

mamaaerish : said...

ramai yg kata gitu... tp eb wat gak... syg la... membazir... :)

ekin hamid said...

halamak..saya selalu makan lebihan anak..mmg tahu xelok..Tp sbb sayang membazir..makan la jugak..huhu..:-)

bukhairiah said...

ai pon same...kdg tlg habis kan lauk2 dia..aci x?...

Dee said...

setuju..cuba elakkan mkn lebihan anak2..

ZIANA ♥ FARREL said...

mak i pnah cakap klu kite makan lebihan mknan anak kite..kite akan terlalu ikut cakap dia..maybe kot...

Anie said...

dah lama dengar menda nih....
memang bd tak amalkan pun...

mommyYen said...

oo sebab tu rupanya.tp bgus kasi portion cukup-cukup saja kan,elak kan mbazir.hihi

chugie said...

alamak! sy skang ni memang tukang abiskn makanan anak + makanan suami juga.. muahahah!

Ibu Piya said...

hihi...mmg saya pun ada dgr mak saya ckp mcm tu..tp xpernah lg mkn lebihan anak..mkn satu pggan tu biasa..kalu xnak anak membazir mknan jgn letak byk2 dlm pggan dia..permulaan bg sikit dulu..kalu nak tambah bg sikit lg hah kan xmmbazir..