merokok depan anak...teladan yang baikkah?

kejadian sabtu lepas di luar pusat bowling Alamanda.... sepasang suami isteri berumur dalam akhir 30-an dan seorang anak lelaki berumur 11 tahun (umur ni saya main agak² jer).... suami isteri tersebut berlawan² menyembur asap rokok depan anak dorang.... dan saya terkejut coz isteri yang merokok tersebut memakai tudung... saya rasa macam... apakah???..... hey.. excuse me, boleh tak jaga sikit perilaku anda depan anak! bahaya wei... nak mati, mati sorang² la, jangan nak bahayakan nyawa anak sendiri!!

well, hubby saya pon merokok... malah perokok tegar... tapi awal² lagi saya dah sound tolong jangan merokok depan anak!! so, skang klu hadif ade skali dalam kete, memang die tak merokok la...tapi klu dengan saya je, dia hisap jugak! klu tegar tu, tegar jugak!! dan klu kat umah die merokok kat luar rumah or dalam toilet.... banyak kali dah saya suh benti merokok ni... dan banyak kali jugak hubby janji nak benti...tapi hampehhh!!... bertahan 2/3 hari jer.... kalau lah kerajaan naikkan harga rokok rm50 sekotak, agak² perokok tegar ni benti tak merokok??? hermm....

7 comments:

Farra Dhelina said...

wat??laki bini merokok?? auwww sgt tak patut.. tak elok lah utk minda ank2..rosakk.. lebih2 lagi si mak tu..mmg tak patut..

mmm sama lah ngn asben kita..mmg payah nk benti..

mmg elok sgt rm50 sekotak! kita setuju!

Puteri Satu said...

Huhuhuh..samalah ngan husband akak... tapi dalam rumah memang tak dibenarkan merokok... dalam tandas pun klu merokok akak bising... so dia merokok kat depan rumah je... dok belakang rumah ada gak tunggu jiran belakang join... huhuhuhu...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

farra ~ tu la pasal... dorang ni dah tau merokok tu bahaya, tapi still gak nak! pelik btui

Umie said...

hebatnya family tu..jarang kalu ada org gitu...hahhaha...nasib baik la hubby umie x merokok..naik harga lebih dari rm50 pun xpa..nasib badan la sapa yang merokok..hahahha

Dee said...

syukur suami sy x merokok..

SJNathaniel said...

aww..memang tak ptt merokok dpn anak.ksian budak tu..

.::Lynn::. said...

sambung story dr gambar i ker?? agaggagaa