baby 14 bulan lebih tinggi dari ibunya

Amanda bersama anaknya yang berumur 14 bulan.

HINKLEY – Seorang bayi yang berumur 14 bulan di sini mempunyai ketinggian mengatasi ibunya, Amanda Moore di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.

Keadaan itu berlaku kerana bayi itu dilahirkan oleh ibu paling kerdil di negara berkenaan, Amanda Moore yang berusia 25 tahun.

Bayi itu yang diberi nama Aidan dilahirkan menerusi pembedahan Caesarean pada Februari tahun lalu.

Penyakit tulang yang dialami oleh Amanda menyebabkan dia setinggi 0.93 meter dan tidak lagi mampu untuk berdiri.

Namun, anaknya itu sudah setinggi 0.76 meter.

Menurut Amanda, Aidan mungkin akan menjadi tinggi seperti bapanya, Steven Fyfe, 20 yang memiliki ketinggian 1.85 meter.

Lahir dalam keadaan 14 tulangnya patah, wanita itu dinasihatkan supaya tidak mengandung kerana doktor bimbang kerangka tubuh yang kecil tidak mampu menampung kandungannya dan memintanya melakukan pengguguran.

“Namun, pada masa sama, saya merasakan perasaan kasih sayang terhadap anak ini. Kami mahukan dia,” kata Amanda yang tidak bercadang untuk mempunyai anak kedua.

Menurutnya, Aidan sudah mula belajar bercakap dan sangat suka bergerak. – Agensi

kredit : berita harian online

9 comments:

Ena said...

Tu la.. DIA maha berkuasa menentukan segalanya..

comei betul kan anak dier.. :)

joyah sepot said...

subhanallah...
hebatkan ciptaan Allah...=)

eima said...

kat kuarters aku pun ade jugak anak lebih tinggi dr mak die...
mak die pun kerdil gak .... tp cantek sangat ....

klu tak salah aku ....
anak die umo 2 tahun lebih dah....

..nOj rawK.. said...

comel mak dia... mcm dh sebaya ngan anak je. hehehe

mamaaerish : said...

allahuakhbar...

~aSHa~ said...

ajaib nye ciptaanNya

Wansteddy Tales said...

uuu... ingtkan potosop. nmpk macam baby doll pulak emaknya hehe

♠ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ♠ said...

ibu dan anak sangat comey.....

iera me casa........ said...

sumell nya anak n mak ni...
semoga bila ank tu beso..
jaga mak dia pulak ye....