Kesedapan di Malam Raya...


hari terakhir ramadhan yakni malam raya, semua adik beradik dah berkumpul. dalam adik-beradik, saya sorang jer yang dah kawin... yang lain semua uda dan dara lagi...

so, bila semua anak-anak dah berkumpul, haruslah mak sediakan menu berbuka yang agak istimewa untuk anakanda tersayangkan? memang melerzz mak punya masakan! masakan ibu kan yang paling sedap di dunia. kan?kan?

so, antara menu berbuka puasa yang meletopps tu adalah :
ayam panggang... hubby dan adik² saya gigih panggang petang tu...
feberet saya, lemang tepung. bakar lemang petang tu jugak...
lemang..
rendang ayam sedap
daging masak kicap
laksa dan eksesorinya...
malam raya yang sangat kenyang... nak kemas umah pon tak larat... nasib la adik-adik lelaki saya boleh diharap... dorang la yang kemas umah, sapu sampah, lap lantai semua... huhuhuhu....

p/s : next entry, juadah hari raya pulak!

14 comments:

eima said...

wahh laksa.... cedap nye

@e_da said...

adushhh terliur tengok semua lauk ni

MrS. F!zA said...

lemak tepung tu pestime tgk ni..dgr pon tk pnh lg.. memang belah tepeng punya ka?

MRS. K said...

@eima
mesti la sedap.. mak i yg buat

MRS. K said...

@@e_da
tu la.. saya pon tengok kecur jer..

MRS. K said...

@MrS. F!zA
erm.. negeri lain pun ada jugak.. tapi tak ramai yang tahu dan buat..

Echa said...

makkk aiii.. nak makan rendangggggg.. laparrrrrrrrrrrrr...

BIONIC WOMEN said...

tahun ni ada rendang daging jer..rendang ayam mak x buat..lpa plak tanya kenapa..kenpa ek?

deelira@deeliraz said...

dah raya ke13 ni rasa nak mkn rendang plak wei.. camne erk..hehe

~aSHa~ said...

seronok dpt berkumpul semua adik beradik..

MRS. K said...

@Echa
rasa cam nak buat sendiri ni sabtu ahad ni

MRS. K said...

@BIONIC WOMEN
bosan la tu asik makan ayam jer.. huhuh

MRS. K said...

@deelira@deeliraz
ko buat atau beli je la zue

MRS. K said...

@~aSHa~
yep.. sangat-sangat-sangat-seronok