berehat panjang lepas bersalin!


dalam banyak2 perkara dalam pembentangan bajet semalam, pengumuman cuti bersalin 90 hari ni paling teruja! 90 hari tu beb.. besh gak tu... semangat nak tambah next edition nih... tapi cuti ni untuk 3 orang anak jer la.. huuhuhuhu.. ok la tu!

seperti tahun-tahun lepas, bonus yilekk! dapat rm500 untuk bayaran sekolah anak jer... ok la tu bagi anak sape  yang tak sekolah lagi... yang bujang pon ok jugak! klu ada anak dah skolah tu, hermm....

ape pon, keje tetap jalan seperti biasa...

eh, eh, jabatan tempat saya keje dah jadi Lembaga la! kira cam swasta gak tu!

tengah fikir ni, apa nasib kami ni? sama ada nak stay, atau nak keluar ke jabatan lain... hermmm...

4 comments:

Farra Dhelina said...

untung gile2 keje kerajaan kan??? bila la nk dpt offer keje gomennn..uwaaaaa

deelira@deeliraz said...

kalau stay apa bezanya k?

kakyong said...

utk yg merancang utk dpt anak lebih dr 3.. 300 hari memang tak cukup la.. so stay le 60 hari... leh la bajet sampai 5 anak...

tp kalo anak dah 3 & baru masuk koje gomen.. hehehe.. gunakan jer lah bajet 300 hari tu semaksima mungkin...

eima said...

Lembaga Peperiksaan kat ministery aku nih ..tak swasta pun ... semi pun tak ....