Azam Baru di Tahun Baru...


1 Muharam detik permulaan
Perkiraan tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan umat Islam
Dari Kota Mekkah ke Kota Madinah

Atas keyakinan dan iman yang teguh
Kaum muhajirin dan ansar bersatu
Rela berkorban harta dan nyawa
Demi menegakkan Islam tercinta

Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu mari semua
Kita sambut Ma'al Hijrah
Tingkatkan semangat
Kibarkan Syiar Islam
Untuk sepanjang zaman....
 

selalu nyanyi lagu ni masa skolah dulu kan?
skejab jer, dah nak masuk taon baru 1432H. 
dan setiap kali tu la, nak buat azam baru.
tutup buku amalan lama, dan bukak buku baru.

buat azam rajin, tapi nak realisasi kan tu payah sungguh!
tapi apa pon sempena tahun baru 1432H minggu depan,
saya berazam mau tambah anak lagi sorang!
hahahaha.. yep, itu azam saya. tiada yang lain.

Sekian.

5 comments:

eima said...

wahhh dah start project ke ...
aku dah start dah ... tatau la ade rezeki ke tak ... kite tgu je la ....

BIONIC WOMEN said...

sama2 ler kita ek...me pun nak menambah jugak nih..projek dah lama start tapi rezeki lum muncul..

LyNn HaMzAh said...

moga ada rezeki nak tambah anak nanti...lynn sentiasa doakan mrs k berjaya...

nasaoji said...

aku tnggu 2012..hoho...

::Mamalyna:: said...

good luck:D