tangkap udang fresh!


ni sambungan entry pagi tadi.
lepas kenyang makan mee udang
kami pegi cari udang fresh pulak!
tak jauh pon, belakang kedai makjah tu jer..
kat situ ade sungai paya bakau...
eh, sungai ke ek? ke laut...? huhuhu...


 okey, ni sungai ke, laut ke, paya? saya konfius jab...

ada banyak tong kat situ. semua jenis saiz udang pon ade..

 saya beli udang saiz sederhana besar jer..

 ade pulak sofa kat situ utk lepak-lepak.. kekekeke

 freshhh ko... mana nak dapat fresh camni kat pasa?

 Mr. K dok pilih udang.. die hantu udang tau

 kami beli sekilo jer.. RM17. ok la kot.. kata udang fresh kan

balik umah, hubby request my mom buat sambal udang petai... sedap... mabeles.. masakan ibu kan yang terbaikkkkkk!!! huhuuhhu.. 

lepas makan-soping udang, kami zassss ke Bukit Merah Laketown pulak! cite tu tunggu next entry ya!

.

16 comments:

[-suziey-] said...

waaa bestnye tangkap udang fresh..kmpung kt tepeng kt mane? kita kat kamunting..dekat sgt ngn econsave..hehe

JaSSNaNi said...

wahhhh,,,, memang sedap makan udang fresh...
:) iiii likeee too.. :D

kira ok la tu.. rm17.. kalau nak yang fresh kan.. kalau yang tesco tu murah sket sebab udang bela.. bukan udang fresh laut.. :) berbaloi2 la tu.. :D

MRS. K said...

@[-suziey-]
parents menyewa dekat asam kumbang coz buat katering. then amik tender kantin convent..

kalau rumah betul kat batu kurau

MRS. K said...

@JaSSNaNi
betu.betul.betul. udang fresh ni manis die lain..

eima said...

udang galah fresh aku mkn .. sedap ....

K tu ayb hulu sg... muara... kot

SyaNa said...

nnt cuti2 bleh buat gathering kt tepeng
ramai blogger tepeng

Ayuraza said...

sedapnyer..tu paya bakau la kak oiii..
masakan mak mmg yang terbaekkk.tp sian kt mak..lik kg je nak mak masak..hehe
mak dtg kl je suh mak masak jugak..hehe

MRS. K said...

@eima
ceh, nak udang besau je ko ek!

MRS. K said...

@SyaNa
ok.ok.. berehhh

MRS. K said...

@Ayuraza
paya bakau ek?

kekekeke..nak buat camne, mak masak sedap sangat..

LyNn HaMzAh said...

hehehehe...ingatkan betul2 gie tangkap...rupanya tangkap yang dah sedia utk dijual...

ibuayahdamia said...

daku ngan hubby memang suka udang...nak2 udang fresh pulak...buat BBQ..perghh..lazattt

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

kita suka mancing ni tapi hubby kita tak suka mancing, camne tu

MRS. K said...

@LyNn HaMzAh
hahaha.. i paling tak suka mancing.. kurang sabar

MRS. K said...

@ibuayahdamia
pergh.. melazat nya udang bakar

MRS. K said...

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥
nasib kami laki bini suke pancing kat pasar jer.. huhuhu