Rasa macam hantar anak pegi asrama pulak!


pagi ni saya masuk opis lewat skit.
takde la lewat sangat, dalam kui 9 camtu. huhuhu...

sebab ape lewat? sebab nak anta budak skolah ni lah!


hari ni makteh hadif pakai baju skolah.
tudung putih, baju putih, kain biru tua cam sekolah rendah!

makteh hari ni daftar untuk orentasi KPLI jQaf.
Alhamdulillah, makteh dapat jadi cikgu! eh, ustazah...
nasib la die dapat skolah area Selangor...
kawan² die ramai kena anta Sabah Sarawak.

tadi saya hanta makteh jer.. 
saya suh die pegi dafta, dengar taklimat dulu.
tengahari kang baru saya anta beg-beg baju die.
orentasi 2 minggu, tapi bawak beg sampai 3! huh!

nasib la MPI tu dekat jerk, kat sg merab.
kalau jauh, mau nye kena cuti sebab nak anto die. huhuhu...
takpe la, pengorbanan seorang kakak! kekeke..

jangan lupe ye makteh, gaji pertama mu,
kasi open table la!!

13 comments:

eima said...

tahniah mak teh hadif ..wahhh
jd ustazah la ... best
pasni kena tego kakak ko klu die pakai bg ketat2

MRS. K said...

@eima
hahaha.. masalahnya die pon sama.. ustazah rocx!

Ena said...

Tahniah mak teh hadif..
selamat memulakan tugas nanti..

Sidratul Muntaha said...

ahahaha
MPI
tmpt jauh lagikan dikenang..
nikan plak tmpt lalu lalang...
haku budak MFI dulu!!!

munna said...

tahniah buat makteh hadif...

ummi nia said...

tahniah makteh hadif

Hot Mummy said...

nape kene pakai baju skolah pulak?

Hidayah said...

ada uniform kee?

[-suziey-] said...

waa jadi cikgu makteh hadif..nnti bole la ajar hadif mengaji..hehe

ibuayahdamia said...

hahaha..statemet last tu tak tahan...siap suruh belanja lagi..

Farra Dhelina said...

kakak yg baik ni....hehehe

LyNn HaMzAh said...

wah tahniah la untuk mak teh hadif...

mummysyafie said...

alhamdulilah..mak teh hadif dah jadi ustazah. tempat ni dekat dengan jalan pintas dari putrajaya ke bangi tu kan k.