Sate Kajang di Taiping



balik kampung baru² ni, sempat pegi 2 kenduri kawin.
satu, kenduri kawan masa kecik. muda setahun dari saya.
dekat jer ngan umah.. jalan kaki jek!
then, mak ajak pegi kenduri umah kawan die pulak.
jauh sikit la. mak dah ajak kan, kena la pegi jugak.

yang pegi masa tu, my parents, my family & adik saya 2 orang.
muat la satu kete. naik si puteh gebu la, of kos.
dah makan kenyang² kat kenduri tu,
then Mr. K ajak ke pekan Taiping sana.
ada la urusan die nak buat. huhuhuh...

dah setel semua, my ayah ajak pekena sate kajang pulak!
terkejut jugak saya! tak penah tau pon kat tepeng ada sate kajang.

ni la kedai nya. berhadapan dengan kedai makan belakang bomba. dekat taman tasik taiping.


ni keadaan dalam kedai. kami makan kat luar jek..



my chenta hati sampai ke syurga..


my adik aisyah & of kos la tuan tanah wajib ada


nak entepreme lagik


ayah & hadif & makteh & opah


sate die besar². macam sate kajang jugak lah! saya memang hantu sate! sekali ngap sate besar tu boleh berbelas batang jugak lah! tapi harga macam mahal skit compare to kat KL. sebatang 70 sen. minggu lepas makan sate hj. samuri, harga still lagi 60 sen.


gambo makan harus ada. huhuhu...

masa saya dok snap² gambo tu, my adik yang form 1 siap sound lagi.
'nak masuk blog la tu!' kekekekek...


p/s : tetiba petang ni teringin pulak nak pekena satey kajang!!!

7 comments:

Miss Izah Mohamed said...

sedapnye... huhuh

Shinnaz Ahmad Rasid said...

jgn kata kak k..kita tengok gambo ni ha pun teringin jugakk!!! hehe..

|| NaFiRaa || said...

adesslahh.. sedapnye... meleleh!!

Mya said...

saya orang taiping.
mengapa saya tidak tahu akan satay kajang ini..
balik kampung harus cari!

hafiz said...

lama tak turun bandar tepen wee..turun kamunting ja..tepen dah xdak pa sangat

dilazfamily said...

sedap yer sate kajang. lama tak makan. last makan tahun lepas

Anonymous said...

oh!orang perak rupanya...kmpg mamasue mmg kt taiping,mamasue tau area bomba nih...blh carik nt kedai satay ni bila blk nt. =P