Laksa Buyong Bukit Gantang


selalunye kalau kami balik Taiping dan ade kerajinan, 
memang akan singgah makan laksa kat Bukit Gantang ni..
memang sentiasa ramai orang makan kat situ..
ye la, laksa buyong kan? kuah masak lam buyong.
rasa of kos pon lain la kan? sedap sikit kot! huhuhu...

kat sana ada jual laksa pulas dan laksa biasa.
saya try laksa pulas... tak penah makan lagi sbelum ni..
laksa pulas ni homemade.. saiz die kecik skit dari laksa biasa.
lebih kurang saiz mee tu... 

 semangkuk laksa RM2.50 sajok!

 sirap bandung RM0.60. mana nak dapat harga camni lagi kan?

 jemput makan semua... slupppp...

 hubby makan laksa biasa..

 makteh makan nasi ayam. RM3.00

 budak ni mamai baru bangun tido.. langsung taknak makan ape².


kalau korang ke utara, leh la singgah.
keluar tol Kuala Kangsar, then belok kiri amik ke Taiping.
kira ikut jalan lama lah! 
kedai tu tepi jalan jer.. senang nak cari...

10 comments:

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

lari dari tajuk boleh ka? hehehe

sy ada sent emel,nnt mrs K check ya.

[-suziey-] said...

ke taiping? hmmm slalu dok lalu rsnya..nk ke kuala kangsar dr tepeng..tp xpasan..hehe

BIONIC WOMEN said...

nnti bawak kita makan kat sini ek..hehe. penggemar laksa nih..

:.nick.: said...

murah gaban....

monalea said...

adui k.wat teringin je .nampak sedap tu k

SyaNa said...

tertelan air liur aku
hehe murah2 kan food dia
harus kot aku cerita kt laki aku ni

reitak said...

salam kenal...
silent follower :)
ape nama kedai tu ek?

MRS. K said...

reitak ~ tak sure la ape nama kedai tu.. rasanya gerai laksa buyong je kot

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

nampak cam sedap & menyelerakan la...nyum2...hadif tak mamam ape2 ke...

Farra Dhelina said...

wah boleh tahan murah lah ye