TT - Trouble Thursday!




pegi keje, balik keje ada roadblock!!! *tensen....

tapi BERSIHkah???



============================================


Budak 10 tahun lemas dalam kereta

Oleh Ifwan Tun Tuah
ifwan@bharian.com.my
2011/07/07


Mangsa cari kasut terperangkap lebih 6 jam

SEREMBAN: Hancur luluh hati seorang ibu apabila melihat anak perempuannya berusia 10 tahun yang ditinggalkan dalam kereta sebelum dia bergegas masuk ke kelas untuk mengajar di Sekolah Rendah Islam ABIM di sini, maut dipercayai lemas terperangkap dalam kenderaan itu selama enam setengah jam, petang semalam.

Mangsa, Izzah Athirah Mohd Khir yang belajar di sekolah sama, ditemui ibunya, Haliza Talib, 44, terkulai dalam kereta PERODUA Alza yang diletakkan di pekarangan sekolah itu kira-kira jam 2 petang.

Terdahulu, kira-kira jam 7.30 pagi, Izzah Athirah dikatakan enggan keluar dari kereta bersama ibu serta tiga beradiknya yang lain untuk masuk ke sekolah kerana mahu mencari kasutnya dalam kereta itu.

Bapa mangsa, Mohd Khir Abd Majid, 45, yang juga Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Rembau, berkata disebabkan mahu cepat, isterinya meninggalkan kunci kereta kepada mangsa sebelum beredar.

“Kami tidak tahu mengapa Izzah Athirah tidak keluar dari kereta itu kerana dia sudah biasa dengan kenderaan berkenaan.

“Kejadian disedari ketika isteri pergi ke kereta selepas habis waktu sekolah dan melihatnya terkulai tidak sedarkan diri dalam kereta dan tingkapnya bertutup.

“Isteri saya menghubungi ambulans dan dia dikejarkan ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS) sebelum disahkan meninggal dunia tidak lama kemudian,” katanya ketika ditemui di Rumah Mayat HTJS di sini, semalam.

Mohd Khir yang berada di Port Dickson ketika kejadian itu kerana menghadiri mesyuarat, hanya mengetahui mengenainya selepas dihubungi rakannya jam 3.30 petang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan mengklasifikasikan kes sebagai kematian mengejut.

   
إنا لله وإنا إليه راجعون

T______________________T

4 comments:

eB said...

aduh, dh braper kali dh bacer briter gini... sedihnyer... alfatihah utk arwah.... & satu benda yg harus dipikir2kan ... nauzubillah

♥cikmOt♥ said...

aneh...bila masa plak ada roadblock ni...takde pung...

hyazz said...

ala rodblok jer k..pe susah...kllu dia thn senyum jer...mesti dia lepas nyer...hehehe..

kesian nye budak tu kan...cmne leh terperangkap kat lam keta tu ek

zaidah said...

sedihnyer....kekadang kita tak sangka kecuaian kecil menyebabkan nyawa melayang....