Kenduri Bubuk Lambuk Kg. Baru


tak ingat la ni menu berbuka masa bila.. minggu-minggu lepas kot.. tapi sebab gambo dah ada, so teruskan lah update.. huhuhu.

 bubur lambuk ni ayah hadif beli kat bazar ramadhan.. aku dah bagitau yang aku masak ari tu, tapi die pi beli jugak bubur nih.. bukan 1 tapi 4 sekali gus... adeh, sape nak makan kan? aku tak makan bubur lambuk.. tak tau nape, yang pasti takleh masuk kat tekak.. huhuhu

hubby cakap murah.. 4 bungkus ni RM5... 3 bungkus laki aku makan tau! sebungkus je tak terabis... kan dah membazir...


 ari tu aku masak sup daging.. cair plak sup nye.. huhuhu...


sup tu tak pedas sebab nak kasi hadif makan sekali.. so aku buat sambal kicap ni... baru la terangkat!


then, goreng ayam segera....


dah banyak hari aku tak masak untuk berbuka.. asyik makan kat luo jek... huhuhu..

6 comments:

dilazfamily said...

bubur lambuk dan sup kegemaran ku

INTAN said...

aik bukan ka bubur lambuk kg.baru preeee ka..awat kena bayaq..?

MRS. K said...

Tirah- hat ni bli kat param la yang

Ya ALya said...

rugi la tak reti makan bubur lambuk........cuba la makan....ya memang suka tau.....tapi dalam tahun ni punyer ramadhan tak telan lagi bubur lambuk ni......

Chekgu Azrine said...

kami tiap2 hari ambk bubur lambuk kat masjid dekat rumah.. layan.. sedap.. cuba rasa.. hehehe

Chekgu Azrine said...

kami tiap2 hari ambk bubur lambuk kat masjid dekat rumah.. layan.. sedap.. cuba rasa.. hehehe