Sesuke je panggil Monyet kan???


Berita Harian (sumber asal) sebentar tadi mengeluarkan laporan yang mengejutkan ramai pihak mengenai isu penghinaan melalui Twitter yang dikeluarkan oleh Hidayah Shahril – isteri kepada ketua pasukan skuad Singapura, Shahril Ishak.
.
Hidayah Shahril menyamakan tindakan Safee Sali & Amirulhadi seumpama ‘monyet di atas padang’ sejurus selepas perlawanan antara Malaysia & Singapura di Stadium Nasional Bukit Jalili pada 28 Julai lalu.
Terguris dengan kata-kata itu, Safee Sali menuntut agar Hidayah Shahril membuat permohonan maaf secara terbuka kerana ia menyentuh keperibadian seorang pemain profesional negara. Lagipun, Shahril juga merupakan sahabatnya yang turut sama beraksi di Liga indonesia. Malah, Shahril pernah meminta jersi yang dipakai oleh Safee Sali sebagai tanda persahabatan ketika perlawanan tempoh hari.
.
Safee Sali menyatakan bahawa dia memandang serius akan perkara ini namun masih belum tergamak untuk membuat sebarang tindakan undang-undang. Padanya, sudah cukup andai kata Hidayah Shahril memohon maaf dan menyatakan kekesalan serta berjanji untuk tidak lagi mengulangi perbuatan tersebut.
Menurut Safee lagi, pasukan Singapura & Malaysia akan lebih kerap bertemu pada musim depan, maka dia mahu isu penghinaan ini diselesaikan dengan segera supaya tidak timbul suasana yang dingin antara kedua-dua buah negara kelak.


p/s : hal bola pon nak cari pasal... aisehhh.... 

4 comments:

Sufia Mahzan said...

Suaminya takde pape..dia pulak yg lelebih ye? Huhu

eima said...

tah pepe bini die ...
sesuka hati je ...
sesama melayu pun nk kutuk ....

kayyana said...

tulah... semalam bc kt blog jejai.. sakitnya hati bile die ckp player kite mcmtuh.. suke suke hati mak bapak die je.. mcmlah player dieorang tu main bagus sgt kan.. ish.. sabo jelah.. sian safee sali ngn amirulhadi..

LiErOSe~QiEmi said...

ni mendatangkan amarah ni weh!! aku suka safee dgn amirulhadi tu wehhh skill diorang bestt!!!