Penjan Ubi Kayu

 
Pernah nampak, tapi taktau nama. tak ingat pulak pernah makan ke tidak sebelum ni. heheheh...

 Penjam Ubi Kayu - kini baru ku tau namanya...


 Raya ke-3 baru ni, sedara-mara mak dari Baling mai umah... kalau dorang datang, komfem mai dengan 4-5 bijik kete jugak.so, penuh jugak la umah ari tu.. tambah pulak abang aku ada buat bbq udang galah, ikan talapia, ikan tengas, puyuh, sosej... dengar cite awalnya nak tumbang sekor kambing, tapi last minit cancel pulops.. huhuhu...

ntah macammana, maklang aku pi rajin korek ubi kayu kat blakang umah... so, jadi la penjan ni... aku biasa tengok penjan ni, tapi tak tau nama.. ada stengah orang panggil pengat ubi kot! eh, ye ke ek??

sedap jugak penjan ubi kayu ni! orang dulu² zaman komunis ini je la makanan nya... ye dak?



oh, makanan spesel tengahari raya ke-3 tu ofkos la ikan masin masak lemak nenas!!! mantop!

 makan ramai² pulak tu, haruslah bertambah-tambah nasik!


nasi panas-panas makan dengan ikan masin ni pon kelassss jugak nok!


8 comments:

CleverMunkey ® said...

nampak sedap jer pendam ubi kayu tu...

Peace Out!
The CleverMunkey

♥cikmOt♥ said...

pernah jugak makan kut...

.::Lynn::. said...

bikin terliur nengok ikan masin

eB ezrin said...

alahai, daku poser laks tuh. hu3

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

gmbr no. 3 tu..mantopss tul..

MRS. K said...

.::Lynn::. ~ sabtu u buat.. i dtg makan yer..

Ya ALya said...

ikan masin sedapnyer....penjan ubi tak pernah makan,baru first time tgk......

eima said...

pe penjan tu..tak penah dgr pun... tgk pun tak penah gak...

rasa nya cam pe ... manis ke tawar ke masin ke hape ek ....


pelik betui kg ko K...
byk sgt makanan aku tak penah tgk lemang tepung la...penjan...pe lagi yg pelik sila selidik