Char Kuey Tiaw #lebih kuranglah!

.
ni char kuey tiaw versi aku lah yer.. asal berkuah jek n ada rasa macam ckt, kira orait lah tu kan? kekekek
.

dan aku rasa kesedapan CKT ni terletak pada udangnya... maksud aku air rebusan kulit udang tu! kalau dapat blend kulit udang, then campur sekali lagi sedap kot! hehehe...

    11 comments:

    ♥cikmOt♥ said...

    huhuhu...leh bukak kedai dah ni...

    .::Lynn::. said...

    wah... kagum!

    Cik Yan said...

    Ooo...terliur!

    Ya ALya said...

    wow....menariks.....

    Aleyn said...

    Memang kalau rebus, blend dan tapis air kulit udang tu...lagi akan terangkat beb...

    akiratoriza said...

    aku tak bape pandai nak makan CKT nih, penah try tp tak kene dgn tekak plak...

    Zie Fauzi said...

    nyum..nyum..cedapnya... biasa kalau wat mee ke koew teow ke bihun ke, yg goreng2nya selalu goreng sikit2 kulis udang tu,pastu rebus baru blender, tapi amik airnya... memang sedap.. tapi renyah sikit la.. utk org rajin je ni.. zie pun kadang2 malas jgk nak wat cam tu.. simple2 saja..

    p/s:Jom singgah blog baru kami.. ziefauzi.com

    hyazz said...

    wah ...cam bess jer kay...leh ler gi umah u lagi nih...esok ek boleh???

    Yana Kama said...

    Sedapnye nampak dalam gambar :D

    || NaFiRaa || said...

    ooohhh.. terus telan air liur.. sedapnye~

    eima said...

    NK RESEPI .... LAKI AKU SUKA LA