Laksa Pahang #sedap gilerr

.
.
.
selalu kite dengar laksa penang, laksa sarawak, laksa johor je kan?? kalau makan kat gerai tepi jalan, kat pasar malam hatta kat restoran glam dalam mall sekali pon, mostly depa jual laksa penang je. tapi bila sebut laksa pahang? masing² buat muka terkejut! 'eh, Pahang pon ada laksa jugak ker?' hehehehe...

tapi baru² ni ada opismate bawak laksa pahang! wife die buat.. sedappppppp gilerrrr uolls... kuah lemak putih die yang paling marbeles!!!


laksa pahang kuah lemak putih. 1st time makan terus jatuh hati!


Mee lidi - katanya kat Pahang (area pekan, kuantan) je ada jual...


eksesori laksa pahang + sambal belacan... sedappppp.....


eh korang orang Pahang! ari tu ade yang mengaku orang Pahang pon tak penah makan laksa Pahang lagi.. sape? sape? heehehe....

.

6 comments:

.::Lynn::. said...

makan tak boleh berhenti.. punya la sedap...

eB ezrin said...

uish kalo ader resepi share yer?

Nad @ MamaZakwan said...

takpenah dgr n makan jugak, huhu!
cam sedap jek
cam spageti pun ade ek mi nye tu?
hhehehee

|| NaFiRaa || said...

urrmmm.. x pernah dengar plak sebelom nih.. cam sedap jek.. pakai mee lidi eh??

@e_da said...

seriusss sy pun baru tau ni...

Puteri Satu said...

hahah laksa pahang yang betul2 laksa pahang... laksanya dibuat dari tepung... akak selalu panggil laksa gebok... tapi memang kuahnya mcm ni... lemak... letak lada hitam.. klu balik pahang masih ada yang menjualnya... di alas dengan daun paku... harum daun paku tu menambah kelazatan... pernah gak dua tiga buat.. tapi guna laksa beli tu je... tak sehebat laksa dibuat sendiri... :)