Sosej Roll - Resepi Mudah, Cepat dan Mantops!

.
 Sosej Roll 

sangat mudah untuk disediakan khasnya isteri seperti aku yang berpenyakit M. muahahha... sesuai dimakan untuk sarapan pagi or minum petang~


Bahan² Sosej Roll
roti gardenia
sosej
telur
tepung (campur air sikit kasi pekat utk buat gam)
serbuk roti
garam


Cara² :

1.  korang gelekkan roti kasi leper.. aku gelek pakai gelas jek.. hehehe..
.

2. Letak sosej atas roti kemudian gulung. gam bahagian hujung tu dengan tepung yang dah dicampur dengan air. 

3. Celupkan roti dalam telur

4. lumur dengan serbuk roti (aku tak guna sebab kat dapor aku memang tak penah wujud pon serbuk roti ni.. huhuhu.. kalau ada lagi sedap kot)

4. Goreng kedalam minyak hingga keemasan.

5. Hidangkan dengan sos cili.

 6. dah siap.. boleh ngap!!!


Selamat Mencuba

.

17 comments:

♥cikmOt♥ said...

cam gini pun aku rasa malas nak buat..bistu camner weii

eima said...

sgt mudah dan mengenyangkan....

sardin pun sodap kan

munna said...

mmg mudah je ...tapi klu poenyakit M melanda yg mudah tetap rasa susah

Nad @ MamaZakwan said...

kite pun suke gak wat mende ni
sedap n mudah :)
owh, kite lekat guna telur jugak je
tak gune tepung pun, hhehe

MRS. K said...

♥cikmOt♥ - kalau yang senang pon ko malas, payah la wei.. kekeke

Nad @ MamaZakwan ~ lekat ngan telo pon boleh!

kayyana said...

hahahaha... owh dah cube dah... mmg terbaik lah..

.::Lynn::. said...

nak buat la...
asik buat cekodok pisang je, mesti budak2 jemu.. tukang masak lagi la...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

kalau jue buat mesti mcm celeup minyak....mrs k pakai minyak banyak ke sikit

Cik Sara said...

Ringkas dan sedap kan? sebab ada sosej kot..hee

Chekgu Azrine said...

rajin betul!!

ratna said...

Kalau saya malas nak guna tepung buat gam...saya gam jer pakai telur jugak...

BabyIntan com said...

Boleh di cuba nie ;)

::Misz sunsWeetz:: said...

kalo Ms salutkan n golek2 kan atas quaker oat @nestum mesti lagi ranggup huhu

Dee said...

dee pun tak pernah guna serbuk roti..hari tu buat utk mimi bekal ke sekolah..tp dia tak berapa suka...kalau kat rumah panas2 maybe lagi sedap..

aimaniman said...

terasa kesedapannya.. nantile nak coba sbb m pun penyakit akak juga,.. tp ni kira rajin aar nie sebab berjaya menghasilkan makanan lazat.. terangkat tak?

LiErOSe~QiEmi said...

aku pun selalu buat breakfast camni.. owh maknanye aku tergolong dalam golongan M jugak la kan hahaaha

~aSHa~ said...

dari dulu cari serbuk roti...tak pernah2 jumpa...atau aku yg tak kenal serbuk roti tu..ehehe

btw..pagi tadi pun buat sosej roll