Main Masak² l Minggu Menyambal....

 .
.
Morning uolss....


Hari Rabu baru ni, gas abis pulops.. lama tau aku berjaya pertahankan gas tu dari habis! before pindah ke kuaters rasanya.. tong gas dari umah Nilai lagi tu.. ada la dalam 7-8 bulan kot tak abis² gas tu. bangga betui! wakakakaka... nampak sangatttt pemalas hamat nak masak!!!! ngeeee~

 
 cili yang dah siap diblend

sebab utama rajin nak masak coz aku dah siap² blender cili kering+bawang²+halia untuk stok seminggu++. huhuhuh... senang betui kalau dah siap semua diblend kan? takyah nak kupas bawang lagi... terus masuk kuali... best betui! tu yang semangat nak masak tu.. dan sebab itu lah tema masakan minggu ni adalah sambal.. huhuhuh...before dis aku suka beli cili yang dah siap blend tu.. senang keje, asyik nak cepat jek. tapi yang jenis instant tu kan tak elok sangat kan? pastu cili die tak sedap sangat.


 sambal udang petai. dah up gambo ni semalam.


dah banyak hari laki aku mintak nak makan nih.. stok petai memang ade dalam peti ais dah 2 minggu kot. kecut layu dah pon petai tu.. mak aku yang bawak masa nak pi kenduri adik aku kat Batu Pahat dulu..


aku panggil kacang pendek.. tapi nama betui dia kacang buncis eh??


sambal tempe+kentang+ikan bilis menu malam tadi.. goreng ikan kembung seketul...


malam ni nak masak sambal ikan pulaks.. hahaah.. selagi cili tak abis kan? hikss.. eh, tapi haini ada pasa malam.. eh?

.

7 comments:

♥cikmOt♥ said...

aku rasa kan...pemalas ko, lagi pemalas aku ni...hahaha

♥cikmOt♥ said...

aku rasa kan...pemalas ko, lagi pemalas aku ni...hahaha

@e_da said...

memang senang kalau dah siap2 perencah kan.. laju je masak.. menyelrakan sambal ikan bilis tu

eB ezrin said...

udg pedai? serbuuuuuuuuuuuuuuuuuuu umah dier :)

LiErOSe~QiEmi said...

haah kacang buncis.. tapi lagi mahal rege dia dari kacang panjang

tu menu bawah sekali tu peberet laki aku...tapi tak penah pun sekali aku masakkan haahahah.. kejam tak???

eima said...

cili blender tu takan ko nk masak sampai abis ... aku mmg slalu wat .. sbb tak suka cili boh tak sedap....

|| NaFiRaa || said...

terliur tengok sambal undang dengan petai tuh.. sedapnye!!!