Kedai Dobi DIY (sendiri basuh daaaa....)

 .
.
skang kan cuaca tak menentu! kejab panas kejab ujan! tambah pulak dok umah tinggi cam aku ni. ruang jemur baju memang tak kena panas langsung! tapi bila hujan tempias pulak. hukhuk...baju memang tak kering la klu time ujan tu kan? memang harap pada kipas je la untuk keringkan baju.. tapi tak puas la.. tak konfiden je kalau tak kena panas.. nasib laa.. huhuh...

tapi skang aku dah ada penyelesaian! kita anta kat dobi sajok! senang citer... tapi dobi bukan sebarang dobi! dobi ni kite kena basuh baju sendiri... do it yourself kekdahnya. huhuhu... takpe la, jimat la sikit dari nak anta selambak kat kedai dobi.. then lepas bape hari baru leh amik kan? tapi yang ni lepas sejam dah boleh siap.. hehehe...


 kedai dobi DIY kat sebelah depan Mydin Presint 15 Putrajaya


 bawak baju sebakul.. tapi aku dah siap² basuh kat umah.. just nak keringkan sajok! dah jimat duit di situ. huhu..


 tapi klu sesapa nak basuh baju skali kat sini pon boleh... tapi sila bawak sabun basuh sendiri yek!


 dryer untuk keringkan baju.. RM3 rasanya dia caj untuk skali pusing... tak sampai sejam pusingan dia...


 sementara nak tunggu kain 'dikeringkan', jom pekena mee goreng mamak dulu kat kedai sebelah! sambil² tu leh soping barang dapo kat mydin jugak...


selimut dan baju bajan yang selamat dikeringkan... balik umah tinggal lipat n masuk lam lemari sajok! setel keje mak... tak payah nak tunggu baju kering berhari².. huhuhuhu

.

5 comments:

Chekgu Azrine said...

setuju...senang kerja..

eima said...

hebat aku tatau pun yg ade mesin keringkan bj ... bleh la basuh toto pastu anto cni kan ..ke basuh tilam kabu tu ke

~aSHa~ said...

mcm2 dah ada kat sane...

bunga_rose said...

kat shah alam ada kat mana erk???? aku pun nakkk

umie said...

alahai k.... br plan nak g dobi sb byk baju x basuh sb ketiadaan air di banting ni...