Berkelah di Paya Indah Wetlands sambil tengok Buaya dan Badak Air!

.
.
8 hari menjadi supermak, esok suami pulang ke pangkuan! yeay!!!! esok jugak nak balik kampung makan duyan banyakbanyakbanyak.. makan manggis banyakbanyakbanyak... eh, rambutan pon makan banyak jugak! soorgaaaa..... ari ahad nak ke Cameron Highland pulak... lagi sekali yeay!!! hotel dah booking dah.. tak dapat dok umah persekutuan yang harga RM25 tu, dapat dok hotel bajet RM68 pon jadi la.. muahahaha... mak tak kisah..

haitu sesaje je whatsapp hubby ajak naik cameron balik dari kampung tu.. ater bukan jauh mana pon Taiping-Simpang Pulai tu kan??? alang² satu jalan nak balik ke KL dah, ape salahnya singgah tido semalam...hehehe... hubby setuju pulak yuolls... ye lah, maybe die kesian kat kami kot sebab selalu je kena tinggal... bila isteri request nak gi jenjalan die turutkan je la.. dalam bulan ni boleh kata bapa hari ja hubby ada depan mata.... sobsss... hari lain kerjakerjakerja.... pasrah...

eh, menyimpang jauh pulak... kembali pada tajuk ye puan²....

hari Sabtu minggu lepas, cik lynn sms ajak pegi berkelah kat Paya Indah Wetlands.. aku on jer. lagi pon takde mende nak buat. hubby pon takdo.. bukan main lagi aku kan? laki takde time tu la langkah panjang... hehehe... ye la, bila hubby ada, semuanya nak harapkan suami.. nak pegi mana² mesti nak suh suami yang hantarkan... tapi bila suami outstesen, pandai pulak carik jalan sendiri... hahahah.. kalau dah nama kaki jalan tu kan.. ape pon sanggup..ngehngeh... 

hari sabtu pegi WET world, hari ahad pulak pegi WETlands... hari untuk berWET gitew... muahahha... 

okey, jom sambung cite.... aku gerak dari umah dalam kui 10 pagi gitew.. show untuk badak air pukul 10-10.30 pagi.. show buaya pulak kui 11 pagi.. so pegi awal² pon nak buat ape kan? umah aku ngan wetlands tu dekat jerk...

 pintu masuk ke Paya Indah Wetlands..


 dan terus menuju ke kaunter pendaftaran untuk amik pas pelawat.


 dah register bagai baru la dapat pas nih... letak sajok kat cermin kete tu...


 lepas parking kete, lari laju² pegi kolam badak air nih.. nak tengok depa bagi badak air makan...


 ada 2 ekor hyppo dalam ni.. besar godang hokey! 


 bebudak teruja tengok badak air.... 

dah abis show jom kita cari port berkelah... makan² dulu while nak tunggu show buaya pulak pukul 11 pagi...


 bentang je tikar, bekalan dah bukak, so apa lagi? jommmm makan... aku bawak naget n murtabak segera.. lynn masak pasta shell n donat.... nyumnyum...


 seronok berkelah tepi tasik sekali-sekala camni..


 hadif suke la ade kawan... si aliya suka melayan membuli... hikhik...


cantik permandangan... tapi panas gak time nih...


 dah siap makan, jom kite tengok buaya pulak... banyak gak buaya dalam ni... depa kasi makan ayam.. berebut-rebut ko buaya ni makan....


berkerumun orang nak tengok show buaya...


kan dah kata hadif kena buli... hakhak... tak lah, hadif gentleman... harus la boboy kena tolak gegirl.. hahahah...


pinjam jab basikal aliya... balik umah tu ntah bape kali mintak belikan basikal... sampai la haini.... itu je die mintak... sabo ye sayang.. tunggu ayah balik dulu.. nanti kite beli yer.... anything for you darling....

balik dari Wetlands aku singgah umah lynn dulu kat Salak Tinggi sebab nak pegi umah akak tukang jahit.. nak menganto kain yang aku beli kat jakel hari sabtu tuh... lepas makan kat mcd nilai baru la aku gerak balik.... sampai umah terus terbungkang 2 banak... eh tak! aku sorang jer.. si hadif layan tengok tv...

ayah balik yeay!!! esok daaa....

.

7 comments:

eima said...

jejalan tanpa ayah la ni ... nasib la jd bini peg kerajaan..OS je la kejanye .....

seb baik laki aku keja tak OS ..klu tak dok umah je la aku nk jalan.... laki ai kuat jeles ...hahahha

Mama Zharfan said...

beshnya picnic2 tu :)

Izwa Kamaruddin said...

err...best ek wetland nih!

bunga_rose said...

8 hari kena tinggal??? aku yg 3 hari ni pun dh bising mulut suh cik abe balik hahaahah...

best weh kelah dgn kengkawan sesekali kan..

Jue said...

dekat dengan putrajaya tapi tak tahu..kalau mama k tak bagi tahu memang tak tahu tempat tue ada buaya dan badak..hahhaha

munna said...

bestnya aktiviti mcm ni.... wah cik lynn senyum simpul ye...

mama_umar_maryam said...

takot plak aku tgk badak tu nganga,hahaha..
hehehe slmt jln2 CH !!