Jom Pegi Beraya!

.
.
Family aku balik Kedah masa raya ke 3. seingat aku sejak arwah tok meninggal, memang kami dah tak balik raya sana dah.. raya kat umah sendiri jer... selalu sedara-mara belah Kedah yang datang umah kami tiap kali raya.. stay sampai 2-3 hari kat umah kami.. syiokkkk betui...

tapi tahun ni, awal² lagi aku dah cakap kat mak aku yang taon ni nak balik raya kat Baling, Kedah... dah lama gilaaaa tak balik.... last aku balik 5 tahun lepas kot. mak aku slalu gak la balik sana kalau ada kenduri-kendara.. aku je yang tak ikut balik.. masa tak mengizinkan... hadif pon tak penah sampai lagi... teruk betui aku ni.. huhuhu..

masa raya ke-4 tu, just beraya umah sedara-mara terdekat jek... raya ke-5 baru pegi jauh sikit.. kami raya di Pendang dan Kota Sarang Semut, Kedah.. konvoi dalam 5 bijik kete camtu... time ni ramai dah sepupu-sepapat yang dah balik umah memasing... yang tinggal je la ikut konvoi sesame... ini pon dah havoc. best gila raya ramai² camni.. kami pegi beraya dekat 7-8 buah rumah.. beshhhhh....

ni kat umah mak sedara mak aku... best betui kawasan rumah die.. tepi bendang... kat Kedah memang banyak tanah merah ni kan?


cantikkan fotoshot kat bendang?


ohh.. rambut hadif aku dah kontotkan... nanti aku up rambut baru die.. huhuhu


padi dah menguning....


boleh nampak gunung jerai dari sini~


selit gambo ni sekeping... gambo adik² perempuan aku.. masa ni beraya kat umah makngah.


p/s : best raya kat Kedah...
.

6 comments:

♥cikmOt♥ said...

raya kedah memang best...nak2 umah tepi bendang...

UNAI said...

uwaaa.... ruginya balik awal... pzan la.. dah keja raya ke-4.. cc dia posting, rakan sejawat segred bersalin.. byk keja kena setel.. raya thn ni paling sat cutinya.. huhuhu..

UNAI said...

rumah makngah? ai.. tak cam pulak port ni.. selalu kami mkn dpn tv jer.. ;p

nad said...

best nye beraya konvoi reramai!

Chekgu Azrine said...

rumah husband kat permatang tinggi kepala batas pun bendang..memang lawa..takdan nak photoshoot..huhu

Anje a.k.a Mummy_Balqis said...

cantik, mmg cantik fotoshoot kat bendang, bendang hubby kita lom musim padi, kalo tak syok gak nak snap2