Bermulanya episod TTCians



fuhhh... lap peluh.... Amik napas dlu...baru balik dari spital nih... ;-)

pagi tadi aku pegi klinik kesihatan. period aku dah lewat 13 hari wei.. aku cek upt negatif. so pegi la klinik untuk kesahihan... doctor pon scan perut aku nih. x leh detect katanya sebab aku baru lepas kencing. hewhew... pastu cek air kencing pulak. sah! memang negatif. sobss sobss... doc cakap maybe aku stress tu cik P tak mai tuh :( so doc bagi ubat untuk period keluar sajok...

then aku teringat aku penah baca blog sape ntah bagitau procedur nak buat rawatan kesuburan kat hospital putrajaya. so benda pertama kena buat kita mintak doktor buat reference letter untuk spital.

dah setel amik ubat bagai aku terus pegi hospital. omakkaii... ramainya orang. nak tunggu nombor untuk register pon lama ohh... stress..

oh, pasal rawatan utk TTC nih aku dah discuss ngan hubby. kena la tanya die kan sbb nanti dia yang kena banyak usaha keras keluarkan ehemehem. huhuhu... ada stengah suami kan x nak buat rawatan ni. ego la konon. hewhew... lagi pon hadif skang da nak masuk 5 taon. dalam setahun lebih ni kami usaha secara normal still tak berjaya, so kita cuba cara baru..

antara procedur yang kena buat... banyak gak step nih...

so step seterusnya ialah tunggu period datang dulu. hari kedua peod pegi spital balik untuk next rawatan. satu pengalaman baru untuk aku...

semoga Allah permudahkan segala urusan. InsyaAllah...

selain dari usaha secara manual, apa salahnya kita cuba kaedah rawatan kesuburan ni pulak. terpulang pada usaha masing2. 


Published with Blogger-droid v2.0.9

17 comments:

♥cikmOt♥ said...

tul kata ko tu...dah cuba cara normal, tak berjaya, leh cuba cara lain...sebab kita usaha...segalanya Allah yang tentukan...

pray for you, moga ada hasilnya nanti...
aku plak skang dok makan noriday...takut tahun 2013 ni no 4 keluar...sebab skang aku memagn merancang...takmo lagi..ckuplah 3 dulu...

betul kata ko tu...apa pun kena tanya suami...hurmm...usaha bersama...

ramai kut yang punya masalah cam gini...sepupu aku ada sorang gini...anak sulung umur 21 baru dapat anak no 2...doktor kata ni dinamakan mandul sekunder...

pepun all da best weii...

maaf panjang plak aku komen kat sini...

ieyda said...

member ofis nie penah wat rawatan nie kat H Putrajayalah. dia kawin dah 3 thn, masih xde bb, so lepas wat rawatan nie dlm beberapa bulan, terus dia pregnant.Alhamdulillah. Anak dia sekarang dah nak masuk setahun.
Usaha tangga kejayaan. :D

Puteri Satu said...

god luck... :)

Unknown said...

moga usaha ini mendatang kan hasil.. insyaAllah~ yang penting, jgn jemu nak usaha~

mama tisya said...

insya allah kita usaha kn...moga2 ada hasil

syariza09 said...

Prosedur ni mmg banyak step dan amik masa yg agak lama juga. Masa ni la akan tau problem sebenar.
smoga hadif dpt adik pasni.

Cikwa said...

chaiyok2!! akak pun tgh usaha gak nih..moga2 ada rejeki kite tahun ni eh..

nad said...

Bleh tak nk bg.cdgn?
Try la homopati ustaz hasan tu
Yg kt pkns bangi tu
Die cek husband n wife
Klu wife takde masalah, maybe masalah pada hubby
Salah satu cara usaha gak kan...
Apa2pun, all da best!

Izwa Kamaruddin said...

amin~semoga dipermudahkan semua urusan kamu..

Lynn Huraiza said...

moga ada rezeki nak timang baby dalam jangka masa terdekat...good luck yer...

Lynn Huraiza said...

moga ada rezeki nak timang baby dalam jangka masa terdekat...good luck yer...

deelira@deeliraz said...

semoga dipermudahkan...amin

Kniedaz said...

insya Allah...adalah tu nanti...

Unknown said...

chaiyookkkkkk.....

eima said...

SEMOGA DIPERMUDAHKAN ...

aku tak sabo nk tgu berita baik



isabelle frankly said...

insyaAllah tahun ni akan dpt berita baik. jgn stress2.

Mrs Z said...

Good luck....semoga ada rezeki hadif nak jadi abg....