Ikan Bilis Langkawi

.
.
Aku n incik suami memang suka makan ikan bilis.. antara stok wajib ada kat dapor. hewhew... kalau ada ofismate outstation ke Sabah memang la aku kirim beli ikan bilis.. ngeee~ dan selain dari borong coklat, benda wajib yang selalu orang beli kat Langkawi ni adalah ikan bilis.. huhuhu... ingat dulu blogger Eily penah kirim belikan ikan bilis langkawi.. feberet die katanya.. start dari tu la aku tau ikan bilis langkawi ni agak femes jugak...
.
so, masa outstation haitu sempat ler singgah kedai ikan bilis nih.. tanya orang² Langkawi depa cakap ni ler kedainye.. kedai ni kat Pekan Kuah dan terletak berhadapan hotel Bella Vista.

 ada menjual pelbagai jenis hasil laut


 macam² jenis ikan bilis....


ikan bilis bawah skali tu gred A katanya.. harga sepeket RM10.90


ni nasi goreng aku masak malam tadi... harus ada ikan bilis penyedap rasa... rangup gitew. enak dimakan begitu saja... sedap weh ratah ikan bilis...


Published with Blogger-droid v2.0.9

12 comments:

Nana said...

Sama wei aku suke ikan bilis
Kadang stok ada lagi klw aku nampak ada ikan bilis elok2 aku beli lagi hehe
Tp laki aku xmkn sebab gout

eima said...

aku tatau pun ... balik nanti aku nk beli lah ...hihi

lieyalatif said...

ish seb baik lieya bace...bulan 6 ni nak pi langkawi leh le pi kedai ni...lieya pun suke ikan bilis...

waw!! nasi goreng tu mcm ala2 makan kedai...presentation mmg terbaik heheeheheh

lieyalatif said...

ish seb baik lieya bace...bulan 6 ni nak pi langkawi leh le pi kedai ni...lieya pun suke ikan bilis...

waw!! nasi goreng tu mcm ala2 makan kedai...presentation mmg terbaik heheeheheh

Nad MamaZN said...

Oo
Ada gak yg kirim ikan bilis ek?
Hee

Falsya said...

suke gile jugak ikan bilis..kalau makan ngan nasi kicap pun dh cukup sedap sgt3 dh...;)

Zura@Iwan said...

baru pergi lgkawi gk ke?
kita pun cuti2 lgkawi gak..

#orang Baling gak yer? dulu sekolah mana?

Cho Zila said...

suka gak ikan bilis.. akak balik kampung mesti gi lumut beli ikan bilis... stok ikan bilis mesti der kat rumah..

eyeyou said...

masa g sabah aritu beli ikan bilis sampai 15kg..bg adik badik,opismate n jiran2..pon x cukup!!

ALoNa CintamaniszLite said...

ikan bilis langkawi antara yg terbaik. tu pasal mahal sket harga dia. Penah masuk dokumentari...singapore yg suka impot ikan bilis dari sini.

BUNDA a.k.a KN said...

Assalam, salam ukhuwah dari bunda....sedap nampak nasi goreng sendiri bikin ngn ikan bilis tu..

Cik Eka said...

samala eka pun suka ikan bilis.. mohon bakal laki jugak suka ikan bilis..

tapi tak mungkin nak buat gulai lemak ikan bilis kan.. hahahaha

selalu buat sambal bilis taruk kentang pastu ada lak timun ke petai ke..

pastu goreng ngan bawang putih n bawang bsar + bawang kcik skit..taruk cili burung... dapnyehhhhhhh

eh ritu eka g langkawi idak la pulak jumpe kedai ni..