Cuci Mata dan Poket di Sogo dan Jalan Tar



Hari Sabtu minggu lepas adik aku ajak teman die pegi Sogo. nak soping perfume n henbeg katanya.. aku ok je lah coz kebetulan memang nak carik tudung kat jalan tar tuh. kami pegi naik star lrt sebab memang dah tau jalan jem ada perhimpunan black out tu kan? park kete kat lrt sungai besi then naik train. senang tak payah pikir nak cari parking bagai. pepaham je la hari cuti kan? penuh la parking sogo dan kawasan sekitar die tuh. oh, kami pergi berempat yer. aku, hadif, makteh n pakteh hadif.

kali terakhir aku pegi Sogo masa bulan puasa tahun lepas rasanya.. pergi bertiga dengan hadif n adik aku jugak. time tu kami sama² tak leh puasa.. so memang lajuuuu je la jalan. sebelum tu memang dah makan kenyang² siap² dalam kete kat parking Sogo tuh.. hahahah.. makan pun sorok² tak nak kasi orang nampak.. kuikuikui... now kalau nak aku soping bulan puasa memang tak dapek la.. dengan pegnen lagi kan? so, ni kira soping raya la ni. aku ada beli baju raya hadif jugak.

dan tak tau pulak hari tu ada warehouse clearance sale kat tingkat 7 Sogo tuh... aku ni jaranggggg-jaranggggg sangat soping kat sogo nih. so memang tak update la segala sale kat sogo tuh. aku suka pegi jusco lagi. lebih dekat ngan jiwa aku. huhuhu..


 aku just beli baju baby 3 pasang kat sale tingkat 7 nih. huhuhu.. sempat lagi tu capai baju baby. hakhak. dah kater murah kan?


 nak cari baju maternity tapi after 70% less pun still mahal... kim salam je la.. nanti carik kat jusco sajok :b now kat opis pon aku pakai baju kurung lagi. still muat hokey.


 aku letak jab hadif kat starz studio nih. bagi die main puas² dalam ni. husband adik aku yang temankan. tak tenteram hokey nak soping kalau lepaskan hadif tu.. huru-hara mak! so, baik la letak die kat sini. sejam RM6 sajok.


 dalam tengahari dah sesak dengan peserta black out kat depan sogo. depa berkumpul depan sogo dan berarak ramai² ke padang merbuk tu.



 Alhamdulillah, keadaan terkawal cuma sesak je la kat depan sogo tu. cam pesta. huhuhu


 ni salah satu henbeg yang adik aku beli. die bajet RM300 untuk henbeg. oleh sebab henbeg merah ni RM150 jer, so die rembat lagi sebijik. huhuhu..brand CR rasanya. perfume pulak die beli set CK utk depa laki bini..


 makteh hadif beli baju ni kat Globe tingkat bawah skali.. kat situ banyak choices hokey. last year pon aku beli baju raya kat sini.. rambang mata! nasib la aku tak muat. pakai jubah je la. huhuhu...



7 comments:

nad said...

Bestnye soping2

Unknown said...

peplum tu cantik la kak..tak pernah lagi sampai ke globe..kalo gi kl memang naik sogo jer la..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

mesti murah kat sogo..saya tunggu sogo wat preview sale ni...tak sabar nak shoping moping ni..

Chekgu Azrine said...

suka jugak gi sogo..tp orang sure ramaikan??

Puan Eka said...

cntiknya baju tuuu

eima said...

aku lagi lama tak ke sogo maunye 2 tahun lebih dah kot ... jenis tak sanggup nk jem bersesak

Unknown said...

canteknye peplum tuh.. :)