Masak!



Aku ni memang jarang² masak yer... balik kerja tu selalu tapaw jer... pas balik kerja cam penat.. mek hessa pulak bukan nak bagi kerjasama. mengekor je dia. nak berdokong. bukan nak main ngan abang die, tv semua x layan. nak menempek sajok... haih! pastu barang² nak masak pon takde stok. aku slalu masak hari cuti jer. so, barang basah memang beli untuk sabtu-ahad jer. aku ni banyak nau alasan kan? tapi sebenornye MALASSS tu yang lebih. muehehehe...

kalau korang follow instagram aku mesti perasan.. aku ni kalau masak mesti nak snap gambo cantik². edit bagai... aku paling suka tgk gambo food. kadang jeles tengok gambo macam² jenis food dalam insta tu. terkagum² aku. cantik nau depa snap n edit.
  

tak silap aku masa tu dalam kui 10.30 malam gitew. perut lapau la pulak. dok pikir² kalau dapat lempeng sambal ikan bilis sedap nih! so, walaupun agak malas, tapi mengenangkan perut lapaq, masak la jugak! huhuhu


masa tengah siap-siapkan barang nak buat tomyam, incik suami tanya nak masak apo? aku bagitau ler nak masak tomyam. then die cakap, siapkan semua bahan. bior die masak! legaaa mak! kalau hari² offer diri gini kan besh? :p


kari ayam ni feberet anak² aku.... makan bertambah-tambah kalau ada kari... mek hessa suka betui n ofkos la takleh masak pedas².


mak teringin nak makan carbonara.. so, masak la dengan harapan anak pon layan... tapi... roopanya anak² mak semua tekak melayu. adesss... mak sorang je la yang kena habiskan. passsghah betui!


lama gila tak masak nasik goreng. siyes lama... haitu ada nasik lebih, buat la untuk diri sendiri. lepas kempunan. rasa sedap gila! ahahaha :p


p/s : cik gee dah masok semalam.. lega la semua orang! jom sopim barang dapoq!



4 comments:

eima said...

aku skrg dah rajin sikit dah ...hahaha tp tak reti nk mengedit gambo lelawa ...kihkih ....
nasi goreng tu mmgnampak sedap gile

misz sheyla said...

suke jugak tgok gmbr mknan...hihi lepas tu lapo

kayyana said...

eh ni menu utk 1 malam ke utk seminggu.. klu utk 1 malam hebat sungguh ni... hihihihih..

Lea Ismail said...

gambar lempeng tu betul2 cantik. Ni yang nak buat lempeng gak ni k