Cerita pasal Baju Raya~

 

walaupun baju raya aku takde la se-cunnnnn dan bergemerlapan macam baju raya korang², tapi aku nak hapdet jugak! tak kiraaaa!!! muehehehehe....

ni ler baju raya aku... beli kat Jakel Bangi. tak tau ler mata aku ni berkenan sangat dengan kaler ni.. padahal banyak jer kaler lain design yang sama.... tudung pulak aku pakai brand 'paridot' jer... harga RM65. beli kat jualan opis. no more fareeda... dah lama kot aku tak beli fareeda nih, dekat 2 taon lebih... dalam gobok skang ada la dalam 10 lai je kot fareeda. yang lain sudah ku lelong... 


aku beli design nih - Siti Nurhaliza Couture by JAKEL. harga dia dalam RM200++. tapi yang aku tak puas hatinye, baru berapa jam pakai pearl kat pergelangan tangan tu, benang die putus ko! abis bertabur pearl tu. hampeesssssss.... hanginnn je aku! dah la beli mahal! boleh pulak benang die putus. baju melayu aaron-zizan tu pon ramai yang komplen kan??


sampai skang baju ni aku tak basuh lagi... tengah pikir nak dry-clean ke rendam ngan sabun jer.. muehehehe...


7 comments:

sitirohaida said...

sayangya baju mahal2 tercabut pulak pearl tu...

Chekgu Azrine said...

tula..cantik sangat..cuma bila dah ada pearl manik tu kena cara ke benda tu plakkan..kalau rin..rin hanta drycleaning sbb sayang beli mahal2 kan

Rizziela said...

baju sekarang yg berlabuci memang x tahan jahitannya..

Sy pernah beli jubah yg berlabuci dr Indonesia...terbasuh dlm W/M pun masih ok...x terkeluar pun dia punya labuci

nad said...

aiseyyy spoil btul la
nak nak terabur time pi beraya kan huhu
btul, baju eren ajis n zizan tu pun ramai dok komplen rege n kualiti..

Su Hamid said...

seb baik x beli. tingin jg tgk ramai yg kecoh2 beli baju ct kt jakel...apa2 pun color tu cantik jg pd pandangan mata sue :)

Nieyla Nadia said...

singgah pagi...
yela kak..nieyl pun beli jugak tapi baju melayu husband aaron..Hmm..klu tgk kat luar..mmg xde mslh..tapi klu tang benang2 kat dalam tuh...hyeeee...susah nak ckp laa kan..terpakse la gunting hati2..kain die so far ok la..cume dr segi jahitan la ade mslh ckit... tapi ape kan daya kan..dah lepas pun pakai..hehe~

LYAfrina said...

salam aidilfitri
maaf zahir n batin

waa.mahalnya hrga tu. pttnya setanding la kualit n harga