kasi potong! potong!


ayah cakap, kesian hadif. rambut panjang. panas. berpeluh!

ibu cakap balik, nak la rambut die panjang raya ni!

ayah cakap lagi, nanti bila raya, panjang la balik!

ibu balas, ye la! ye la! tapi jangan potong belakang... kasi trim nipis jer...


so, konklusinya, ibu relakan jugak la hadif potong rambut! memang dah bajet nak simpan sampai raya. then baru potong. tapi dah ayah die paksa jugak, kesian kat anak! kite pon ikut je la. malas nak gaduh pasal hal remeh temeh camni. tak potong botak pon. just kasi trim nipis... kasi udara masuk kat liang² roma anak rambut tu je.. huhuhu


tengah tunggu turn nak potong rambut. potong kat mamak depan mydin kota seriemas! ni kali ke 3 hadif potong rambut... 1st, of kos la masa kecik, time cukur jambul tu! 2nd, masa dok kuaters putrajaya lagi...


steady je anak ibu. tak takut pon! takde nak meronta² ke, jerit panggil ibu dok tepi ke... muke pon relax.. gud boy!


kasi trim kiri


trim kanan









dan hasilnya.... kontot sudah rambut depan!


rambut blakang trim sikit jer.. tapi mamak tu potong cam ada ekor pulak! boleh ke bela ekor? cam pernah dengar orang cakap tak elok.. ye ke?

16 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

gila comel. mcm muka perempuan lah. jambu ni besar nanti. hehe :p

MRS. K said...

@Shinnaz Ahmad Rasid
takmoh la jambu yang! macho la segak skit

fantaghirolynn said...

kan dan hansem... baru nampak boy

eima said...

rambut hadit cantek lembut ..lurus...
time potong rambut tuh .. mamak tuh sepit kan rambut hadif comey sgt .. cam gegirl ..klu adek pompuan die rambut cam tuh jg mesti comey..letak sepit byk²...

klu fahim mesti terjerit cam org kena histeria ..haha

klu aku aku suka anak aku rambut pendek ... kemas je .. kesian tgk die tergaru rambut masuk tinge ngan gatai2 tengkok ....

mommyYen said...

huhu..hadif makin comel..hensem ngan rambut baru

ummiaqeef said...

rambut depan dia lurus tp blakang ikal pulak ek..baru 3 kali? aqeef dah berkali2..hehehe..kali ni nak bela panjang skit..tp kat tepi2 telinga tu dah nak masuk dlm telinga dah..baiknye dia diam je..gud boy!

MRS. K said...

@fantaghirolynn
nyata lagi terserlah memang boy pong!

MRS. K said...

@ummiaqeef
hehehe.. rambut blakang curl skit.. huhuh

BIONIC WOMEN said...

geram betoi tengok rambut hadif..rambut Dhiya bila nak banyak cam rambut hadif ni..huhu..masa lahir ken men ag hitam..
hadif ni kiut giler...mrs.k nak chop jadi nantu leh?hahaha

Farra Dhelina said...

wah machOooo...

aunt tlg pootn grmbut shayeee ;p
"kata qaseh ;p

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

hahaha...kalu rambut irfan aku kasi botak terus...senang...

b.O.n.d.a said...

seweeetttt bangat hadif =)

akak slalu pOtOng rambut anak2 kat pekan salak sinun..sbelah petrOnas tu..

MRS. K said...

@BIONIC WOMEN
boleh...boleh... sape minang sape ni? muahhaa

@e_da said...

baiknya dia duk diam je... kalau mika kepala dah geleng2 tak mau.. hadif dah besar budak cerdik kan...

zurazari said...

encem jer dier dear=)

hehehe... betol gak skrg musim panas sgt... sian kat anak=)

mummysyafie said...

kalau wawan kena pujuk elok dulu..baru nak gunting