Borong kain di Vietnam terus dari Kilang



lama ooohhhh pending citer cuti² Vietnam nih... malas betui nak mengarang lately.. hadoiii. tapi mengenangkan blog senyap sunyi, gigih jugak lah aku belek folder check mana yang belom up. skang ni seminggu sekali jer blog berupdate.. nasib ada jugak kan? :p

semua orang tau kot HCM tu memang syurga kain cotton n baju kurung ready made. kat ben thanh market tu, belambak-lambak kain, baju-bajan... tapi aku tak beli pon dekat situ... aku ada tempat rehsia. tak main la bersesak kat pasar ben thanh tu, dah la ramai orang, panassss pulak tu! heh! belagak betui statement. kikikiki

eceli, kawan aku si Ain ni memang rajin turun HCM. die memang berniaga kain² nih... so, die rekemen kat aku kawan die nama Saly-melayu champa-orang vietnam-boleh cakap melayu. klu si Ain ni turun vietnam amik kain, memang si Saly ni lah yang tolong bawak pegi tempat tu...

so, aku pon guna khidmat Saly jugak untuk pegi carik kain².. dia akan bawak kite terus ke kilang.. terus ke lubuk ko! memang murah lah, n kain pon ada sikit beza dengan yang jual kat luar sana... lebih tebal n berkualiti.


ni kilang 1st kami pergi... kat kawasan perumahan. rumah 3 tingkat dibuat kilang. huhuhu.... kilang ni jual baju kurung/jubah ready made, blouse, tudung, shawl,telekung etc. tapi kain pasang memang takde yer.


ni alamat kilang tu. kat district 7


kat tingkat atas sekali dia jual baju kurung/jubah readymade. baju² kat sini harga dari RM30-55. murah kan? kain pon jenis kain tebal punya.


RM55 sajok sepasang, kain tebal. kat sini boleh jer beli baju selai.. takyah borong pon takpe, harga sama sajok. aku rembat banyak giler baju/jubah kat sini.. hohoho... pengsan! jubah siap jahit RM30 je kot! tapi untuk aku 3 pasang je laa. yang lain utk mak, mil n adik².


lepas tu, kami ke kilang kain cotton pulak! memang merambang lah kat sini..



yang ni memang betui² dalam kawasan kilang... 


kilang ni kat district 5 tak silap aku.



kat sini memang sorgaaaa kain cotton. macam² jenis dok ada... memang puass hati dapat mai sini.. selesa sangat, ada ekon lagi. si hessa siap boleh tidoq. senang keje mak nak pilih kain.



baju kurung manik siap jahit pon ada. harga RM53 sajok.. kalau kat KL dah dekat seratus dah kan harga dia...


aku rembat 2 lai baju kurung ready made camni. kain cotton pulak amik jenis swiss cotton RM27/sepasang. amik 7 pasang utk kenduri adik aku nanti. pakai sedondon semua.





 yang ni pulak baju² readymade kat kedai² area hotel... masuk tengok² je la.. tak beli pon. duit dah habisss borong kat kilang. huhuhuh....




 tshirt vietnam ni laki aku borong banyak giler kau! nak bagi kat adik-badik-kawan-pekerja dia. tshirt ni pon ada 2 jenis. satu yang berkualiti, satu lagi yang biasa.

kalau yang berkualiti harga dalam RM10-11. kalau yang biasa RM5-6 selai.



kalau yang berkualiti tshirt dia ada tulang kat bahu. kain memang cantik lah!

so, itu je kot nak share pasal borong kain terus dari kilang... memang merambang! bawak 3-4k tu tak cukup rasanya. haih.







29 comments:

Chekgu Azrine said...

wow..terbeliak bijik mata sekejap..
semua lelawa..untung betul la kalau dpt sopink kat vietnam

Nieyla Nadia said...

Singgah pagi...
Tak pernah smpai lagi..
cume aritu kirim member kain cotton je :)

mama tisya said...

mmg rambang mata la..siap duit je

Unknown said...

alamak, napela terbaca post ni?hahahaa..
geramnye tengok kain2 tue..

Nieda Ramly said...

wow ..mak pun gila kalu macm ni .....hihhih

eima said...

Klu pi lagi sana aku ajak akunye tourist guide pergi ..request dgn agensi.....

eima said...

Klu pi lagi sana aku ajak akunye tourist guide pergi ..request dgn agensi.....

dalila said...

wahhh..gmbr yg 1st tu kilang?
teruja..
cantik naww dr luar..bsr pulak tu..
lawa2 kain dr vietnam..

syariza09 said...

aisshh murah2 sgt dh tu..mmg best arr sopin

arysha_fayyadh said...

Assalam,
tu dia haaaaaiihhh
merata cerok kilang pi terjah carik kain tu he3
kan dah rambang mata :)

Unknown said...

Salam..hi awak..sy rancang nk pergi vietnam dengan keluarga sy...sy betul3 harap awak boleh bg number hp atau email atau ape2 supaya sy dpt berhubung dengan sally..sbb sy nak dia tunjuk kan kami jalan untuk membeli kain di sana...kalau awak sudi tolong boleh msj atau whatsapp ke num ni 0173555409..jasa awak amat dihargai..tq

Unknown said...

Bestnya memborong kat Vietnam murah2.. InsyALLAH tengah plan nak gi Vietnam jg..

Unknown said...

salam.awk, nak no Sally bole? sy pun merancang nk ke Vietnam. melancong + bershopping. ni no sy 0137960558. tq awk.

kEtENangan said...

salam sis.. salam kenal.. bestnya sya bce blog sis.. teringin nk ke sana.. klau kbratan blh sya dapatkan no.sally.. nk jgak ke sne :( mu=oga dimurahkan rezeki.. ni no.saya ye.. 0187760993.. tq sis

AhPekk said...

Assalam sis..salam ukhuwah..saye akan ke vietnam bulan januari ni..bole x sis bagi no sally?..harap sangat.nie no saye..0102336652..

AhPekk said...

Assalam sis..salam ukhuwah..saye akan ke vietnam bulan januari ni..bole x sis bagi no sally?..harap sangat.nie no saye..0102336652..

Unknown said...

Hi sis... boleh tak sis bagi kan email address & website danny & tina wholesale factory tu.. tak jels la dari resit tu... tq! :)

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalamualaikum.. Sy nak Tanya kalau kita col Sally untuk bawa ke factory, berapa kena bayar die...tq

fan26 said...

Assalamualaikum,sis..
Nak tanya berapa upah Kena byr kpd sally bawa ke factory tu?
Jika pergi guan teksi berapa tambang teksi ke factory tu.tq

Shikin's Life said...

As Salam sis, no Saly ni boleh guna lagi ke? teringin jgk nak membeli direct dari kilang.

Butik Tudung Labuh Muslimah (FM Collection) said...

Sis... Camna nk contact sis?

www.poppylisa.com said...

Salam, tolong delete nombor hp saly ni. dia ni PENIPU. suka tipu duit orang. bila sampai sana dia suruh bayar dulu pastu lesap. sy dah rugi almost 10k dengan dia ni. tolong sangat delete, takut orang lain pulak terkena lepas ni.

Butik Tudung Labuh Muslimah (FM Collection) said...

Poppylisa.. Saya rasa sy dh terkena dengan sally nih... Huhu... Brg sy order dr dia belom sampai... Owner blog ni... Plezz la... Kalo betul sally ni baik... Tlg mntk dia pos brg saya... Dia dh block sy skrang

Butik Tudung Labuh Muslimah (FM Collection) said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Assalam. Saya rasa saya pun dah kena tipu dengan sally ni. Saya dapat no fon dia dari sini jgk. Barang saya belum pos. Saya dah bayar sebelum CNY haritu lg. Saya memang dah pernah jumpa sally ni kat vietnam bulan 1 haritu. Adoiiii.. nasib la 1k lebih je...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...
This comment has been removed by the author.
umie said...

Saya dapat berhubung dengan jiran Sally yg juga Ustaz mengaji kepada cucu saudara di sana. Sally ni bukan lambat pos barang tp memang menipu orang saja kerjanya. Kali ni dia bagi alasan pada Ustaz tu kata partner dia ambik semua duit yang kita transfer pada dia. Ustaz tu nasihat pada saya, memang tak dapat lah barang saya tu.

umie said...

Saly ni bukan pos lambat, memang dia menipu. Saya dapat berhubung dengan seorang ustaz yang juga jiran sekampung Sally. Ustaz ni mengajar cucu saudara saya di sana.