Laksa Kuala Perlis ll Tiket Feri ke Langkawi

.
.
okey... jom sambung balik cite pasal Cuti² Langkawi sempena skool holiday ari tu... pada yang taktau, aku pegi kali ni dengan family aku yer.. mak ayah, adik². ahli rombongan adalah seramai 9 dewasa, 1 kanak².



oleh sebab kami gerak pon dah lewat dari kampung, dalam kui 2.30 petang camtu, so tak sempat nak amik feri awal sikit.. nasib la ada jugak tiket untuk feri last pukul 7.00 malam... itu pon dapat seat belakang² dah.. nasib sempat naik uolls... kalau tak kami semua kena cari rumah tumpangan la kat Kuala Perlis tu.. huhuuh...

sampai Kuala Perlis dalam kui 6 petang, tiket pulak kui 7 malam, so pegi cari parking keta dulu untuk park selama 3 hari... parking keta untuk hari cuti sekolah adalah mahal kot! satu hari RM10.. 3 hari park = RM30. mahal gilos... tapi nak buat camno.. kete kena parking jugak.. pejam mata je la bayo RM60 untuk 2 bijik kete.. adeh...

lepas setel park kete, terus gerak cari kedai makan area situ.. malas nak pegi jauh² kang tak sempat nak kejar feri.. dah la jalan jammed kat area jeti kole perlis tu!

so, kami makan kat sini je la.. Kafe Nismarya. sebab nak jimatkan masa, ayah aku suh oder sama je semua orang.. kami makan laksa je la paling cepat. huhuuh..


 Laksa Kuala Perlis

tapi yang ni biasa² je kot.. laki aku cakap ade port laksa kole perlis yang sedap! tapi tak sempat dah nak terjah mana²... makan je la mana yang ado.. huhuhu.. lepas setel makan, baru gerak secara berjemaah ke jeti..


beli 9 tiket dewasa, 1 tiket kanak².

tiket feri ke Langkawi untuk dewasa RM18.00
kanak² RM13.00. umur macam hadif dah kena caj yer..


excited dapat naik kapal beso.. selalu naik bot laju je kan?


perjalanan feri dari Kuala Perlis ke Langkawi amik masa dalam 1 jam... sampai je jeti Langkawi, terus contact En zaini, tokey kereta sewa... lepas amik kete, terus gerak ke homestay yang aku dah booking.. nanti aku buat entry khas pasal kereta sewa n homestay yang aku duduk tu yer..

.

8 comments:

bunga_rose said...

hokey, sila update pasal homestay, ne tau aku nak gi plak nnt huhuhu

Ayu said...

Alamak,teringin nk mkn laksa, nyum!nyum!

eima said...

laksa alahai 7 bulan lagi la br merasa .... sob sob....

aku tak sabo ni

munna said...

OOOO DARI KUALA PERLIS LAGI CEPAT SAMPAI LANGKAWI YE....

Mummy Princess said...

kat Kola Perlis sedap laksanya kat Laksa Kak Su.

+ e.z + said...

nanti leh bagitau eB rege kesulruhan kos nk kesaner x? tq :)

MamaIcha said...

nak pengsan tgk laksa tue K...laksa kat sana mmg sedap...nak laksa nak laksa uwaaaaaaa!!!!!

MamaIcha said...

nak pengsan tgk laksa tue K...laksa kat sana mmg sedap...nak laksa nak laksa uwaaaaaaa!!!!!