Buah Grapefruit

 .
.
korang penah makan buah grapefruit? penah dengo nama grapefruit??? aku tak penah.. huhuhu... ye la, kalau buah yang pelik² ni memang la aku taktau... huhuhu

 buah ni dapat masa majlis risik adik ipar aku. pihak lelaki yang kasi... aku amik la sebijik bawak balik.. ater nak rasa la coz tak penah makan kan?

cantik sangat kaler buah ni, merah-oren gitew... tapi rasa die masammm nyer... rupa macam buah limau sunkist pon ada, cam buah limau barli ye jugak! so konpius sekejab ni buah ape???

so, tak nak konpius lelama, snap gambo terus upload kat fb.
 
 ada yang cakap buah limau mandarin...


ada yang kata buah limau 'cara cara'. hehehe...

dan ropa-ropanya ianya adalah buah grapefruit uolls... baru ku tahu... bijak kengkawan fb ku... hehehe...



lepas dah tau nama buah tu, terus laju² menggoggle.. nak kan kepastian lagi...
  • Grape Fruit ni dalam bahasa melayu dikenali sebagai Limau Gedang
  • kaya dengan vitamin c
  • byk khasiat terutama kepada mereka² yg berniat untuk kurus/berdiet.
kesimpulan dari googelan yang aku buat ialah orang banyak makan buah ni sebab diet dan nak kurus.. huhuhuhu...


p/s : kat umah ada sebijik tak makan.. semalam dah siap potong tapi masammm giler. so tak jadi nak makan. simpan je lam esbok. tapi bila baca buah ni untuk kurus, terus semangat nak makan balik. muahahaha....
.
.

6 comments:

isabelle said...

kalo navel orange tau le camna nak pilih yg manis. kalo grapefruit xtau kekdahnye

GreenJade said...

hehe kalu tak lalu mkn gitu..buat jus le sis..sekali telan jek.hehehe

ratna said...

Masam x? Tgk kalernya mcm masam jer...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

pernah makan sekali..masam ya ampun...

eima said...

hehehe klakar la ko ni yang oi ....
aku tau tu grapefruit bila slalu mkn gula² hall ke pe tah lebih kurang gula² yg gitu²... pastu rajin dok suha buahan kat area fruits c4 tu....

mama_umar_maryam said...

setau aku mmg masam rasenye buah ni