Lemang Tepung - Juadah Feberet tiap Kali Raya



Selain rendang, juadah yang paling aku tak sabar nak makan mesti la lemang tepung! feberet sepanjang zaman kot! mesti kena ada jugak masa raya tu.. kalau takdak rasa cam ada benda kureng jerk..  tak sempurna raya aku. :p

ramai yang tanya apa rasa lemang tepung ni... bagi aku la kan, lemang tepung ni macam kueh bengkang/bingka tu jea... cuma specialnya dia dimasak dalam buluh... so, feel die lain lah. ngeee~


bahan nak buat die pon simple jerk... tepung gandum, gula, santan, daun pandan (blend). kalau malas pakai pewarna hijau jer.. huhuhu...


selalunya maklang aku yang buat lemang tepung ni.. kami tumpang seketul dua jerk... tapi taon ni anak maklang sorang je balik beraya... so die tak bakar lemang... jadinya, taon ni mak aku sendiri buat lemang tepung tu.. lagi best kan? air tangan mak sendiri....

so, korang punya feberet dish masa raya apo?? 



5 comments:

Nad MamaZN said...

xde feveret dish.. ada pun burasak tp payah nak cari kt tlk intan ni.. cam sedap plak tgk lemang tepung tu. beriya kite cite kat papazakwan hehe.. nnt nak tunjuk gmbr lemang tepung ni biar dia percaya.. nape tak pggl lemang bingka? hihihi

Iela Fazielah said...

xpernah mkn...kami biasalah...ketupat pulut daun palas wajib makan dgn rendang or kari ayam or daging

eima said...

tak penah makan ...s edapnye wei ... bkn ko raya belah laki ko ke tahun ni

Nieyl said...

Singgah petang..
Pernah dengar je...
Tapi x penah rasa...

Nana said...

xpenah makan
tingin plak rasa
aku opkoz la tak lain rendang paru fevret tu