Kiamat hari Jumaat


Salam Pagi Jumaat....

mesti ramai yang dah start cuti ari ni...dan ada yang halfday... saya tak blik kampong... cuti hari Wilayah ari tu dah blik, so CNY ni dok umah je la.. lagi pon malas nak ber'jam' kat tengah jalan.... setiap taon blik camtu... jalan jammed jer... lagi pon hadif skang takleh dok lama lam kete...mesti melalak nak mintak keluar... huhuhu... cuti ni pon banyak undangan kenduri kawin... makan nasik minyak je laa...

ni saya attach sedikit renungan utk kite di hari jumaat ni... AYU, akak mintak izin copypaste yer... benda baik elok kita sebarkan....


27 nov 09 aidiladha pd ari jumaat
18 dis 09 tahun baru hijrah juga ari jumaat
25 dis 09 natal - ari jumaat
1 jan 2010 tahun baru - ari jumaat
26 feb 2010 maulud nabi - ari jumaat
2 apr 2010 matinya yesus kristus - ari jumaat
28 mei 2010 ari wesak - ari jumaat
10 sept 2010 ari raye aidilfitri - ari jumaat

ingat & renungkan.........
di dalam AL-QURAN ALLAH telah menyebutkan bhw KIAMAT terjadi pd ari JUMAAT!!!!! bykkan istighfar dan berdoa pd ALLAH..semoga dosa diAMPUNI.......

sebarkan dan saling mengingati
juga...

nuzul QURAN - 27 aug 2010
depavali - 5 nov 2010
derhana matahari - 15 jan 2010
( semua pada ari JUMAAT)



p/s : my fren cakap, dapat pahala tau kalau kite pakai baju kaler hijau on friday!

11 comments:

Ena said...

Tu la.. bule dtg jer ari jumaat hati selalu berdebar2.. takut nak melalu detik2 tu.. sbb kite manusia biase yg terlalu banyak melakukan kesilapan. Sedangkan amalan utk bekalan ke sane.. masih lg berkurangan.. :(

gee ryder said...

ya ampun...takutknye

btw, slm kenal :)

Shinnaz Ahmad Rasid said...

takutnye Kak K punyer entry..meremang bulu tangan

|| NaFiRaa || said...

yeaaaa.. ai pakai baju hijau hari nih!!! hehehehe:)

tetiba rasa seram plak baca n3 u nih..huhuhuhu

mRs.aJaQue said...

no hal kak..nk copy pic kasi pemes lam blog akak pn bleh..hhihi

chugie said...

emm good info for sharing.. skang ni memang bnyak tul tarikh2 penting jatuh hari jumaat kn??

[-suziey-] said...

umangaih..ade dalil ke kata pakai baju ijo hr jumaat dpt pahala..smga kita dilindungi dr perbuatan yg membawa kpd amalan bida'ah..selamat bercuti:)

Naura's Villa said...

owh..baru perasanla..subhanallah

ibu_arifa said...

insap jap pas baca entry ni.. takutnyer

fantaghirolynn said...

saya 4 beranak semua lahir ari jumaat.. =D

~aSHa~ said...

yg part kiamat ari jumaat tu tau dah...thanx remind...

tapi yg part pakai kaler hijau pada hari jumaat...betul ke?