Durian Kaler Merah


tadi jalan² kat blog
amazingnara, jumpe lak entry pasal durian merah ni.. tak penah lagi seumur hidup dengar pasal durian kaler merah! ni cite betul. kat sabah dan sarawak ade la durian ni.. katanya sedap dari durian biasa. harga pon mahal! 2 bijik durian harga RM70... memang mahal betul tu! sape² yang berkenaan kena amik inisiatif utk bawak durian ni ke Semenanjung kan? kasi la pencinta² durian belah sini rasa jugak! tapi cam pelik pulak nak makan isi durian merah ni... huhuhuhu


13 comments:

..nOj.. said...

a ah durian merah ni ade kt swak. aku blk swak raye ni nanti. harap2 tgh musim. dh lama gile tak mkn weh. dia tak berbau sgt cam durian kte kt cni. nyum nyum

@e_da said...

cantik... tp takut lak nak makan.. :P

alawiah raji said...

kat semenjung pun ada jual rasanya sebab kat area umah kat kl selalu ada jual durian merah ni tp mmg agak mahal sikit la kalu nak di bandingkan dgn durian sni...rasanya?kakak ckp lagi sedap...tp lum pernah cuba lagi heheheheh

eima said...

aku penah dgr ngan tgk dlm gambo tp tak penah rasa .. haha

mahai le .. rasa cam tak berbaloi je sampai RM 70 hengget ...

klu izan ngan ejan mayb la... haha

Farra Dhelina said...

mak aiii..merah nyaaa! sies tak pnh tgok..leh mkn lak tu eh..

wrna kulit dia pon lain..wrna kuning!!

mahal jgk ye! ape lah rasa doyan ni kan..klu dah mahal ni mesti sedap!

Ena said...

merahnyerrr..
pernah dengar tapi tak pernah rasa juga setakat nie.. nampak sedap tapi tu la cam pelik pulak kan!..

buah rambutan tu dah banyak hari ena dok ngidam.. nak kena beli jugakk nie.. manisnya...

umie said...

hehhehe..ada durian mcm ni gak tp isinya warna oren..baunya x la sekuat durian biasa..ktorg panggil buah pakan tp bukan dipanggil durian...durinya lebih panjang dari durian biasa..dan durinya rapat, tidak terlalu tajam..

mummysyafie said...

mmg rasa sedap dari durian biasa cuma rasa tu sedikit liat la.

sall said...

isss....biar betul, ada doian warna mwrah!!!..kalau mc ni compom aku xlalu mau makan.

aSmiDar said...

macam plastik je kan..nk try lar mcmne ase..dalm fb pon org duk sibuk publish sal doyan ni...

Agnes Kanyan @ Mummy Vish said...

babe durian ni memang sedap..my favourite...i durian biasa tu tak berapa nak makan..tapi durian ni..memang i bedal puas2...

firahadifa said...

owh, durian merah nie .. i selalu jumpa time kat sabah dulu . tapi for me x sedap .. huhu.. coz da biase durian kuning.. keke

♥ EeiNz ♥ said...

saye sebagai pencinta durian pun mcm agak gerun gak nak makan durian kaler merah nih..hehehe