Kampung Nelayan, Pulau Perhentian



lepas habis snorkeling, we all ke Kampung Nelayan utk. lunch.
ni memang tempat feberet pelancong untuk makan² lepas snorkeling.
Kampung Nelayan ni pun pulau jugak yer...

 Sekolah Kebangsaan Pulau Perhentian.

kalau nak tau, ni la satu-satunya sekolah yang ada kat pulau nih.. sekolah menengah memang takde.. so, budak² kat sini terpaksa la dok hostel kat bandar Besut sana... itu yang paling dekat pun... kesian jugak kan kalau ade yang tak dapat hostel, kena la berulang tiap² hari naik bot kan? so, bersyukurlah anak-anak kite dapat pegi sekolah mak ayah yang amik dan hanta.. huuhuh...


 berhadapan dengan Kampung Nelayan ni adalah Pulau Perhentian Besar..


 Jeti Kampung Nelayan... orang² tempatan naik bot untuk ke mana² kat sini la.. 


 peace yaww~


 pisang goreng kat sini sedap..


 Pondok Polis Pulau Perhentian


 nelayan² berehat melepaskan lelah setelah seharian di lautan... eh ye ke? main hentam je haku ni... huhuuh..


pantai Kampung Nelayan... seriyes cantik!!! air jernih sangat....


p/s : yang belum pernah sampai sini, patut masukkan Perhentian dalam list tempat cuti² korang...

10 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

Yes. I will go...again! Haha. Kak K ni saje je buat jeles lah..:(

eima said...

kena tunggu anak2 dah besar la br leh pegi...huhu

eB ezrin said...

wahhh bestnyerrrrr... nk gi gaks... huwaaaaaaaaaaa

mama tisya said...

tu la mmg dlm list tktau bila nk smp cz nk merasa snorkeling ..hehehe

Ena said...

dekat je ngah kg halaman tp tak jugak sampai2.. kui kui kui..

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

sangat jeles k, kemain lagik posing sakan...

@e_da said...

penah 4 kali pegi sini.. sebab hubby sy suka diving... so selalu temankan dia.. masa belum anak dulu la.. hehehe

hajarus said...

cantiknyer laut dier.. 2 kali g negerinyer tp xpernah lg smpi pulau nyer... huuu... harus msk lam list nih...

♥MiZz-siHa♥ said...

cantek la pulau perhentian nie k..

hyazz said...

besss nyer berjemur...hahaha... peaceeee