Ayam Goreng Bersalut Telur......



...... makan bersama sayur air, memang careeeeee......

dinner bile entah, tak ingat.. lama sudah.. ayam salut telur requested by hubby... dah lama tak makan katanya... so, as a wife kite turutkan lah kehendak die kan? huhuhu...


rupa tak cantik, bahan tak cukup lah! huhuuhu...


sayur air letak sos tiram sikit...

 dulu dah penah publish resepi ayam salur telur ni kat entry ni... gambo kat bawah ni versi lawo sikit coz bahan pon cukup! huhuh...

Resepi Ayam Goreng Bersalut Telur


Bahan-Bahan :

1. ayam (ikut suka brape ketul)
2. telur 
3. bawang besar
4. daun sup
5. dua sudu besar tepung jagung
6. garam secukup rasa 
7. cili besar

(sukatan ikut bape banyak korang punya ayam. saya buat 2 ketul ayam, so, pakai 2 bijik telur jer...)

Cara-caranya : 

1. goreng ayam dulu... then, ketepikan


2. campur kesemua bahan tadi dan gaulkan bersama ayam yang telah digoreng.


3. bila dah siap gaul, goreng semula ayam yang bersalut telur tadi. goreng sekejab jer... lebihan bahan campuran tadi boleh la digoreng dan jadi la telur dadar!

sedapppppppppp wehhhh......... 


6 comments:

hyazz said...

wah...boleh try ni...budak2 mesti suka kan..

cikmOt said...

aku jugak yang malas nak masak...

Cik Kamoo said...

weekend nie boleh la CK masak ayam telur tu

dilazfamily said...

sedap tu macam macam nie. lagi sedap tambah sambal belacan sikit..syokk.lapar lak tengok

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

wah menu baru ni harus try balik rumah nanti nampak yummy je

kayyana said...

nak try petang ni jugak