Pavlova l Teringin ohhh!


Dulu teringin macaron, skang ni giler ngidam pavlova pulaks! matik laa.. asik ngidam jek... ^____^

Jalan-jalan dari 1 blog ke 1 blog resepi, terjumpa pulak pavlova nih... dalam kepala dok pikir apekebende la ni kan? memang 1st time la dengar nama benda alah nih... so, search punya search, dapat la sikit info pasal pavlova ni... tengok kat youtube, senang jek nak buat die.. tapi tunggu la beli oven n mixer dulu - baru la boleh buat... kekekek... btw,  sape yang rajin buat tu, kasi la saya rasa skit... ahaks...


Apa itu Pavlova?

Pavlova is a meringue-based dessert named after the Russian ballet dancer Anna Pavlova. It is a meringue with a crispy crust and soft, light inner.



amacam? terliurrrrr tak???? giler merembesss ayaq liuq dah ni....

kat bawah ni pulak video camne nak buat pavlova... senang giler laa... tapi...tapi... tu la, oven takde lagi.. camno? huhuhuhu


8 comments:

Teratak Hami said...

Nama kuih glamer2 skrang ni. Tengok gambar pun dah dpt rasa kemanisannya.

Annie Han Yeon Rin said...

Sini ada tapi tak tau halal ke tak...


rindu durian dan tempoyak... uwaaa...

mama tisya said...

mmg nmpk menarik tp kalo tkde oven kena wt benda lain yg tkyh guna oven....hehehe

eB ezrin said...

wa hu wahu huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa... mencik... sedapnyer nmpk... meleleh dh nihhhhhhh... hu2

eima said...

nampak sedap ...aku pun tak 2 mende asas nk wat menda tu

mama's princess said...

mcm sng jer nak buat tp kena tgk tahap kerajinan la plk utk mmbuatnyer...hehehe:)

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

PELIK TUL NAMA...macam nama pelakon pulak..hehe..nampak sedap...rasa??? siapa nak bagi rasa ni??

Mama_Fatin said...

X yah susah2..order jek hahaha