Pelangi Petang!

.
.
Kadang-kadang Allah hilangkan cahaya matahari. Lalu Dia turunkan hujan dan guruh. Kita menangis dan mencari ke mana hilangnya matahari. Rupa-rupanya Allah turunkan pelangi yang indah buat kita.


aku sempat snap gambo pemandangan/cuaca masa balik dari kampung dulu.. lama sangat dah... 3-4 bulan yang lepas kot gambo ni dok lam draft jek! huhuhu....ayat kat atas tu memang sesuai betui la dengan gambo² aku snap nih..


masa ni cuaca elok jek... panas pulak tu... dekat Kuala Kangsar kot!


then, nampak awan mendung tanda nak hujan... gelap sangat!


hujan dah turun.. lebattttttttttttttt... bawak kete pon slow-slow.. takut pon ada kan kalau hujan lebat camni pastu kita masih atas jalan.. mintak dijauhkan la dari perkara buruk!


Alhamdulillah.... lepas bertarung dengan hujan lebat tu, akhirnya bila nak dekat dengan Sungai Buluh, hujan pon benti... muncul pulak sang pelangi yang cantikk........ Subhanallah!!!!

macam tu jugak dengan kehidupan kite kan? macam bola, kadang di atas, kadang di bawah.... biar pun banyak dugaan yang datang dalam hidup, jangan sesekali kita lupa pada Allah... ^___^

oh, bertazkirah pulak aku petang² ni.. huhuhu.. till then, hepy weekend uolls..... ♥♥♥

.

4 comments:

munna said...

cantik pelangi tu... kebesaran Allah

YaYaNsMuM said...

Subhanallah!cantik pelangi...

Qaseh Suhaida said...

pelangi petang yg indah saujana memandang

ratna said...

Wow! Selalu tgk pelangi yg half jer..tp ni full curve...cantik.