Hotel Bajet di Cameron Highlands | Hotel Chua Gin

.
.
sebelum pegi CH tu memang aku dah survey hotel² kat sini.. aku survey hotel bajet je la.. sebab takat nak tidoq satu malam je kan? malasss kedekut la nak amik hotel memahai... jimat di situ.. duit tu leh soping stoberi n sayur-mayur segar... muahaahaha....

eceli, banyak gilerrrrrrrr kot hotel bajet dekat CH nih... malam tu weolls pusing² sampai ke Tanah Rata memang banyakkkkk hotel bajet.. serendah RM25 pon ado! 


Hotel Chua Gin

sebelum booking cam biasa aku akan baca review kat web/blog pasal hotel... kalau review okey baru aku booking.. atlis kita rasa puas hati dengan duit yang kita keluarkan tu walaupun hotel bajet je kan? muahahahha...


 hotel ni memang strategik... terletak di tengah² Bandar Brinchang.. dekat jalan besar... ada 2 blok hotel... aku dapat blok yang belah kiri.. blok baru katanya.... bawah tu ada restoran cina.. hotel ni takde lif yer... huhuhu...


 rate hotel from RM60/nite.... aku dapat harga RM68

okey... jom tengok bilik...

 aku tak kisah pon dok hotel murah asalkan BERSIH dan SELESA. paling penting bilik air die mesti bersihhh.... 


 before pegi hotel tuh hubby ku ajak tukar hotel mahai skit. risau takut hotel bajet takde tv sebab pagi esok tu kan ada final Euro.. muahahaha... gigih laki ku naik CH pon teringat kat bola... huhuhuh... tapi masuk je bilik tengok ada tv besau skrin leper lagi... terus hati dia berbunga². kekekeke....


 ada almari jugak... oh cerek lektrik pon ado...


 aku dapat bilik tingkat 1 - mengadap jalan besar... memang strategik hotel ni... dekat ngan tapak pasar malam, pasaraya, kedai makan, guardian etc. jalan kaki je nak ke mana²...


bilik air pon okey.. ada cebok, baldi... yang penting ada water heater. tapi yang kat bilik aku nih heater rosak kot tak bape nak panas air die.. tapi okey la... takde la sejuk gilaa...

pada yang nak pegi CH dan cari hotel bajet, aku rekemen hotel nih.. memang berbaloi dengan harga tuh... boleh klik link bawah untuk info lanjut k!...


.

17 comments:

mama tisya said...

jrg otel bajet ada flat screen tv...mmg erbaloi2 la kalo takat utk tdo je kn

eima said...

aku tau kata mana ... hehe ate kate dah hafal CH ni

Anje a.k.a Mummy_Balqis said...

yup, budget dari hotel leh budget ke shopping, nak tido je kan..

*SiRibenMerah said...

wahh.. takde la teruk sgt hotel bajet neh..best2...

boleh usha2 next time...

SyaNa said...

yes betul
biar bajet murah janji toilet bersih :)

~aSHa~ said...

yg penting bilik air dan katil bersih...

Salmi Khairil said...

penah menginap kat sini..suka sebab hotelnya boleh tahan, pastu dekat tempat makan, dan pasar malam, jalan kaki jer xyah keluar jauh2..ingat nak pergi lagi..

[leily.laily] said...

oret, tq babe.
nnti leh try cekin sini plok..
aritu lely duk otel bajet yg last bangunan tu, greenpark x silap..
dpn kepci tu..

tp gi cuti skolah br ni, jem koil la.. huh!

suwara entertainment said...

salam kenal. 1st time singgah sini. done follow u.

saya klau pegi cuti2 pun akan pilih hotel bajet. kecuali kalau disponsor if ade performance kt mane2, terima je ape yg organizer bagi..hehehe

Jom singgah blog saya www.suriaqistina.blogspot.com & www.buluhvoice.blogspot.com

|| NaFiRaa || said...

okeh.. thanks.. mungkin info nih amat berguna untuk saya nanti..:)

bunga_rose said...

oooo.. boleh terai.. tapi bila aku nak pi ek?? rase cam tak sanggup tanggung mabuk lalu jalan bengkang bengkok tu

nad said...

bile la nak merasa naik CH lagi ni..
huuhu!

Bionic women said...

kami nak gi ujung minggu ni try ler nak gi hotel ni..hehehe

aizu's life said...

tQ atas info.. tgk cam slesa.. nk try kol, kosong lg x utk ujung bln ni nnt :)

Unknown said...

nak pegi this weekend...hope ada kosong..huhuh. tgk cam best je n strategik...lgpun untuk tidur jee...tq sis!! sgt membantu...excited nak g CH... last pegi time umur 8thn...sedih kan??? skrg dh ada anak satu dah.... huhu

www.mummysayf.blogspot.com

Mommy Adam Adib said...

TQ sis for the review..sama la saya google dulu review nk cari hotel kat CH gak..

TQ so much...

dalila said...

ok je hotel ni..sy pun klu dok hotel tgk toilet dl..