Seronoknye Beraya di Kedah | Saujana Mata Memandang.......





Alhamdulillah... tahun ni berkesempatan beraya di Kedah, kampung mak.. dah lebih 5 tahun aku tak balik... seronok sangat dapat berkumpul adik-beradik... sedara-mara belah mak memang ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tak terbilang....

di samping mengeratkan hubungan silaturahim di hari lebaran, dapat jugak cuci mata dan nikmati keindahan alam ciptaan Allah... Subhanallah! Allahuakbar! menakjubkan!

semua gambar ni disnap masa kereta tengah bergerak kecuali gambo padi tu lah.. cantikkan???? gambar sekitar Pendang dan Kuala Sala, Kota Sarang Semut!

dan paling best beraya kat Kedah sebab tiap² rumah majoriti mesti ada ketupat!!! sukaaaa ohhhh! memang feberet aku tuh! kat kampung aku jarang orang buat ketupat.. ada lemang jer...


Published with Blogger-droid v2.0.6

9 comments:

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

wah cantiknya, best kalo dapat posing kat padi tu, kita kampung hubby lom musim padi lagik, bulan 9 baru nak menuai padi

eima said...

cantek rupenye kampung aku ... hehe

UNAI said...

mmg best raya pi pendang..

best bila konvoi reramai sampai 7-8 bijik keta.. siap kena paksa makan nasik gulai2.. hahaha..

kami pun ikutkan nakpi jugak haitu kalo pi raya ke-3 tapi tetiba tukar plan pi raya ke-4 sebab maklong buat kenduri pulak.. mmg hampeh..
jadi tak bleh pi pendang sama la sbb raya ke-4 tu dah nak balik SP.. sedehh!!

SyaNa said...

sama wei aku balik gurun

Chekgu Azrine said...

mmg best raya belah2 sini...makanan depa semua menyelerakan..hehehe

Nad @ MamaZN said...

subhanAllah!
sgt cantek..
dslr ke ni? hihi

mamalieyna said...

MEMANG BEST KAN KEDAH...EINA BALIK SIK, MEMANG TGH PADI MENGUNING..SAUJANA MATA MEMANDANG..

SALAM AIDILFITRI~

Nana said...

aku kan serius jeles gile tgk org ada kampung sawah2 ni sebab aku ni pantang tgk gamba sawah hahaha
dulu masa mil dok penang pon xde sawah
g raya kg orang je br jumpe sawah

Imaan09 said...

saya pun pegi KSS..taman kota jaya.. kedah memang indah.. sbb banyak bendang..hehe