Apa yang Best/Menarik kat Bukit Tinggi, Pahang?


Aku dok baca kat belog/forum pasal Bukit Tinggi nih, ramai cakap tak de ape sangat... lebih kurang macam Fraser Hill jugak. tapi Bukit Tinggi ni besar sikit la. but i think Bukit Tinggi not bad at all.. kalau orang luar (jauh dari KL), boleh la consider stay kat Colmar Tropicale.. kalau dok area lembah klang nih, tak payah kot nak menginap! aku sampai sana kui 11.30 pagi, setel melawat semua dalam kui 2.15 petang! so, dalam 3-4 jam dah boleh cover satu Bukit Tinggi.. hewhew...

so, meh aku listkan apa aktiviti menarik yang korang boleh buat kat atas nih... nyway, Bukit Tinggi tak sejuk pun... tapi rasa la kedinginan die tu bila angin tiup.. heheeh...
.
Colmar Tropicale
.
aku rasa orang yang datang sini semuanya sebab 'kota perancis' ni kot! memang cantik seni bina bangunan dia.. klasik! aku suka jer... posing sakan aku haitu...


Japanese Village
.
nak ke Japanese Village ni memang agak mencabar.. sebabnya korang kena berjalan naik ke atas... tinggi jugak wei nak mendaki tu... 45 darjah kata orang... hewhew... tapi sebaik je korang sampai, komfem rasa penat tu hilang coz tempat ni sangatttttttt cantikkkkk!


bagi laluan............ :-b


Botanical Garden

nama pun Botanical Garden, so komfem la taman ni penuh dengan pokok² bunga dan herba...


Animal Park

kat atas ni pun ada mini zoo... binatang pun tak banyak, tapi boleh la layan sebab kat sini takde ape sangat kan? tapi Hadif suka la sebab ada rabbit!


si rusa pun ada....


sukanya dak Hadif tengok arnab...


Horse Trails

bayaran untuk naik kuda ni RM25 untuk 10 minit! mahai kan? hohoho... yang boleh naik pon sorang je dalam satu masa.. maknanya klu hadif naik, bapak die tak boleh teman naik skali... so, takde makna la nak naik kan? hewhew...

eceli, ada lagi aktiviti lain kat Bukit Tinggi nih.. tapi aku listkan aktiviti yang aku pegi je la ek... next entry nak tempek gambar² lain kat sana.. jangan muntah yer cayang² semua :-b


Published with Blogger-droid v2.0.9

7 comments:

Nory Zoulkefle said...

best kat sini...rasa mcm kat France...heheheh

juelee said...

tak pnh lagi pegi sini... thn ni boleh la terjah hehhe

eima said...

0o0 ko pi jalan je ek ... ok nk ajak enPanjang jalan je la ... die tak mo pi menginap kat sana

Cik Sara said...

Betul tu kak..
Saya pegi tak sampai berapa jam pun. Dah turun KL semula.. hehehe.. Yang best pun dua tempat tulah.. Colmar Tropicale dengan Japanese Village.. (^__^)

Imaan09 said...

nice entry.. tgh jeling2 mana nak pegi y drive bawah 2 jam.. nice destination ni..bleh masuk wish list

kayyana said...

wah.. cuti cuti malaysia nampak.. hihihi... jeles nye dpt g sana.. org last pegi pun masa bengkel retreat bahagian.... hihihi.. time tu siap ada joget joget lg...

~aSHa~ said...

aritu p sana tak berkesempatan gi animal farms