Beras Terbakar, Padang Matsirat

.
.
ni antara tempat wajib singgah klu aku pegi Langkawi. saje jenjalan cuci mata sambil soping skit².. kat sini best sebab memang banyak pilihan dan yang penting harga boleh tawar-menawar. hewhew...

 ada banyak kedai² jual sebenier, baju-bajan cop langkawi, towel, kain batik, ubat gamat, fm, keychain, etc. pendek kata macam² ada..


salah satu daya penarik kat sini.. cantikkan umah ni?


kat laman rumah ni ada tapak beras terbakar yang masih bersisa.. korang google la yer untuk info sejarah beras terbakar nih.. :b ada jugak orang baling duit syiling dalam pagar tu... untuk ape tak tau ler? kepercayaan syirik barangkali.. huhuhu...


tapi aku beli 3 ketul FM jer kat sini. memang tak daya nak terjah kedai satu-satu. langkawi panassss wei...


7 comments:

Nafira usof said...

murah x FM kat situ?

Nana said...

Masa aku g sini xle lama wei panas yarabi
Asal singgah je amekmgamba wat bukti sampai hehe

Ya ALya said...

lain kali g langkawi nak kirim coklat macam nad tu...heheheeh...

langkawi ni ya tak pernah jejak lagi.....

eima said...

beras tipu tu .. diorg bakar bubuh dlm tu kot ... tak mungkin wujud lg ...hehehe

bunga_rose said...

aku rasa tak baloi gi beras terbakar ni sebab semata tgk kawasan beras dgn rumah.. sebbaik tak payah bayar tiket masuk haahahah

MRS. K said...

Nafira usof ~ mcm2 jenis fm ada. harga ikut jenis

ALoNa CintamaniszLite said...

Akak suka membeli kat gerai di pantai pasir hitam tu...kat situ ada ikan bilis langkawi jgk..
Tp dh lama tak gi...last tahun 2010...hehe