Kasia Green : Harga Rumah Baru Naik di Nilai

 .
.
Petang semalam pegi umah Nilai sebab nak amik barang aku yang masih bersisa kat sana.. nak angkut semua kat umah pinjam ni idak ler.. stor pon kecik. barang yang tak guna tinggal je le kat umah Nilai sana... lagi pun tu kan umah aku... sukati la nak tinggal ke nak angkut semua khen? :b

masa dok round² tengok pembaharuan kat Nilai ni terpandang la pulak ada satu taman baru nak naik kat Nilai nih... satu jalan je nak pegi umah aku.. 

 Kasia Green nama diberi...



 Pembinaan 142 unit rumah teres keluasan 24' X 75'

aku dah call dah pemaju tanya harga rumah ni.. saje riki² sebab sepupu hubby tengah carik umah...

Teres 3 Tingkat - bermula dari RM670K
Teres 2 Tingkat - bermula dari RM450K

fuhhh... ketar lutut cheq dengaq! mahai betui rumah skang nih.. Alhamdulillah aku diberi kesedaran beli umah sejak awal lagi. tahun 2008. umur masa tu 24 tahun. lepas kawin sebulan terus beli umah... masa tu harga rumah aku RM193K keluasan 22' X 70'. skang umah tu buat aset jer.. sewa kat students USIM. :-)

lepas amik barang, hubby teringin nak makan nasi lemak ayam golek dara kat Pekan Nilai lama sana.. arah nak ke Labu.. dulu masa dok Nilai ada jugak 2-3 kali mai makan kat sini..

masa Serina jadi hos JJCM depa ada mai sini... nampak tak belah kiri tu ayam tengah bergolek.. panas² lagi yuolls..


 nasi lemak ayam golek dara..


 char kuey tiaw pon ada.. not bad.


 budak demam since Jumaat lepas... semalam dah okey sikit.. haini pagi² tadi nangis sakit kaki katanya.. tak boleh nk berjalan.. die cakap betis sakit. aku syak kaki krem kot... tapi paksa gak die jalan slow²... so, pagi tadi anta pegi skool pesan dah kat cikgu takyah buat aktiviti lasak sangat. huhuhu... cepat baikk ye anak ibu..


.

11 comments:

juelee said...

adoi nak terkincit tengok harga rumah skang nie.. tak masuk akai je rasa.. padahal nilai tu dah kira jauh dr KL>.

eima said...

tu die naik sampai 2 kali ganda rumah hang ... dasat....

untung2 ... aku ni jugak rugi ....

~aSHa~ said...

gambar makanan menduga iman..

Nad MamaZN said...

Habaq mai sepupu hubby soh dtg bsp la
Town house rege rm301k
Kalu nak double storey pun byk lg ni ha..
Umah cam cikmot pun cun jugak :)

Zee Suhaini said...

mmg mahal umah skrg ni..time muda dulu nak beli duit lak takde..huhu

Lynn Hamzah said...

salam...
dah lama x berkunjung kat sini...
huhuhuhu...
mahalnya harga rumah kat nilai skrg nie...

JaSSNaNi said...

rumah mmg mahal skrg ni.. kalau kira lagi 10 - 20 tahun akan dtg.. lagi mak datok punya mahal.. so kalau beli skrg tak de la rugi kan.. sbb utk pelaburan di masa depan.. atau pun utk anak2 kita sendiri.. :D sedapnyaaaa makan.. meleleh tengok koew toew dia..

Nafira usof said...

Ya Allah~ rindunye nak makan nasi lemak.. sedapnye~

Nora Karim said...

makk aii.. mahalnya harga rumah tu... tapi betul la sekarang ni harga rumah melampau2... luar kemampuan kita yang gaji naik 3-4 tahun sekali. Adeh!

deelira@deeliraz said...

mahai bebenor!

Nana said...

hage umah skang ni mmg xmasuk akal pon ada
takut nwngok