Bandung 2013 - Kedai Makan Batagor Kingsley



 Hari ke-2 di Bandung, kami keluar dari hotel lewat sikit. dalam kui 10 pagi.. breakfast hotel pon miss, coz pukul 8.30 pagi dah takde bf. huhuuh... so decided makan kat luar. supir bawak kami makan kat kedai Batagor Kingsley. kedai ni antara kedai yang femes kat Bandung katanya sebab batagor die memang terbaik. kedai ni jugak ade jual kepok²/jajan buatan Bandung jugak.

http://bandung.panduanwisata.com/files/2012/03/batagor-kingsley.jpg
 image credit here


 batagor = tauhu goreng. tauhu je pon tapi memang sedap giler la. tak tau la tauhu tu die letak ape. huhuhu.. kuah kacang die terbaikkk...batagor ni memang makanan wajib orang bandung kot. coz pegi mana² ade jer orang jual. tepi² jalan pon belambak. shud try hokey klu korang mai bandung. :b


 bakso. not bad.


 nasi goreng. rasa kicap je lebih. rasa hangit pon ye jugak.

 kedai ni memang ramai orang yer.. ada jugak nampak orang mesia makan kat situ... tapi yang tak bestnye kitowang rasa macam kena ketuk. sarapan pagi je habis RM50 lebih. fuhhh.... mahai. mahai.

lepas je sarapan terus gerak ke Pasar Baru. shopping heaven. :b

-bersambung-


3 comments:

eima said...

RM50 kat indon ..perrggghh mahai tu

:: Cik Viva :: said...

buleh tahannn jugak price dia..tu baru sarapan..huhu

Syuhada Salleh said...

mhlnye hrga..tauhu grg tu nmpak sedapp..