Dara atau janda, mas kahwin tetap RM300

.

SHAH ALAM 10 Dis. - Pasangan yang ingin melangsungkan perkahwinan di negeri ini perlu membayar mas kahwin sebanyak RM300 mulai tahun depan.

Kadar baru itu ditetapkan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mengikut perkembangan semasa selepas bayaran mas kahwin kekal RM80 bagi anak dara dan RM40 untuk janda sejak 1978.

untuk bacaan lanjut, sila klik sini


p/s : saya orang perak, tapi masa kawin hari tu tak ikut pon mas kawin yang ditetapkan... terpulang la kan kalau mampu, kasi la lebih..boleh la isteri beli barang kemas ngan duit mas kawin tu...hehehe...

6 comments:

ummiaqeef said...

wah..bestnye..johor cume rm22.50 jew..cian kami.. :(

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

o0o0o
ada harga lain2 eh kalau dara @ janda...??

hhhehe..ni baru tahu...

RM300...ok la kot...skang barang mahal....hehehe

Dee said...

baguslah dh naik..ini rm80..dulu hubby bg 80 gak..tp lps tu dia ada tambah2lah..buat beli brg kemas..hehehe..

♥ EeiNz ♥ said...

thn kin kawen dlu, naik rm200. trus kin wat loket nama ...hihii.

CuTeMiUt78 said...

eemmm johor gak yg paling murah tau.. RM 22.50 je.. tu pun ada yg tak termampu gak..

aleena said...

bukan terpulang ke lelaki nak kasi berape..

haha tak tahu lak in detail pasal mas kawin nie:P