Jalan² hirup Udara Segar di Janda Baik

.
.
Cite pasal percutian singkat ke Bukit Tinggi tak abis lagi ek.. ni aku lompat jab citer pasal Janda Baik pulaks.. ngehngeh...

selalu dok baca pasal orang pegi bekelah kat Janda Baik tuh... aku dok tertanya jugak, Janda Baik ni tempat die camne? betul² pure kampung ke?... atau dah kebandaran skit? sungai die cantik ker? macam² la dalam kepala ni dok pikir selagi tak sampai *puiii

 sebabnya aku memang asal kampung.. kampung tradisi... pastu siap lalu bawah gunung lagi nak balik umah... dan kampung aku pon memang femes tempat mandi air terjun nih... dan taon lepas kampung aku menang RM1 juta pertandingan Anugerah Desa Sejahtera. so, teringin jugak nak tengok kampung orang lain kan?

turun je dari Bukit Tinggi tu, terus menghala ke Janda Baik... hubby aku pon tak penah sampai lagi kat sana.. so memang first time la ni nak pegi.... mula² tu memang was-was sikit coz tak sure betui ke jalan ni? betui ker? takut sesat jer... hewhew... tapi dun worry, memang banyak signboard kat sana... InsyaAllah sampai punya...

Janda Baik ni bagi aku memang sebuah kampung tradisi yang nyaman.. kedudukan dia macam atas bukit jugak so memang terasa udara dia yang sejuk nyaman jer... suasana pun aman-damai-tenteram... memang best laa... air sungai die sejuk giler habaq hang! cetek jer, sesuai untuk budak² mandi..

weolls haitu lepak kat D'River Training Resort... tak menginap pon.. just usha² tempat n bagi hadif main air sikit... hadif nak mandi? kirim salam.. pool budak pon die takut nak masuk. hewhew


chalet D'River Training Resort. sewa dia rasanya RM100/nite


ok dah.. jom balik....

lepas gak hajat nak pegi Janda Baik.. hewhew.. fyi, kat sini memang banyakkkkkkkkk giler chalet/hotel. harga serendah RM50 kot! kalau korang ada plan nak bercuti kat tempat yang dekat² jer area KL nih, sini la tempat yang sesuai kot! itu pun kalau korang minat percutian ala nature la kan...


Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

Ayu said...

Wahhh...freshnyerrr...suka tgk!:)

eima said...

boleh la try pi jejalan nanti