Acacia Park

.
.
kepada yang bertanya, aku beli umah kat acacia park Nilai (jadi org n9 lak aku ni). umah betui² depan uni. sains islam (usim) dan bersebelahan dgn stadium nilai. nak beli umah kat area selangor, rasa cam tak mampu.. umah 2 tingkat sume rege 200k..huhh..!!! 

nak beli umah kat kampong lak, (umah kat tepeng murah ooo..) nak tunggu pencen baru nak blik kg.. alamat lagi 30 taon bru leh duduk!! so, kat Nilai still lagi dapat 100k ++..itu pon skit lagi nak cecah 200k

skang aku dok kat putrajaya...aku mmg dah set time. klu dari umah nilai nak ke tempat keje, amik masa 30 minit. itu pon klu takde pape halangan kat jalanan.. huhuhu...

adik aku, makteh si hadif, still study kat usim. so, aku bajet 'kalau' aku tak dok situ, aku suh die n the gang je menyewa umah aku. atleast, terjaga jugak umah coz adik aku ada memantau kan..

so, ape pon keputusan, tunggu dan lihat saja..

9 comments:

MY HEART said...

Nape tamo beli umah kat KOta Warisan?? Akak dok situ heheh.. leh kuar dating sesame hehehe...

nasaoji said...

ok tu bg adik sendiri sewa..berjaga gak...

Jue @ atanayuiman said...

betul laa.. harga rumah skang mahal2 tul laaa...

✿ Zetty84 ✿ said...

K, amik award kat blog zati... ;p

Ayuraza said...

bess la da dpat umah..kengkawan pn rmai li umah kt nilai...murah katenyer..

ArinAzzam said...

betul tu K...rumah kalau disewakn,,klu blh biar dipantau sikit,,,kadang2 mereka tak pandai jaga..lagi pn klu sewa tiap2 bulan ada income lain selain gaji...
bijak2...wahhh lepas ni duk nilai jadi org nogori makan masak lomak jelh...

rozie rahman said...

umah kat nilai murah skit la berbanding kat sini..aritu nak bli kat2 umah jue (udara) tu kat salak tinggi..skali je sold out...frust..!

AJWC said...

wah...udah beli rumah ya bu...best best..jgn lupe ajak tau g warming house ;)

FMY Collection's said...

Salam,
Sis skrg tinggal di Acacia ke?SAya nak tanya ttg perumahan di situ sebab ada intention nak beli rumah dkt area tu..Saya di offer 245K..dekat dgn sekolah tak?
-Farah-