Sri Gandus


petang semalam terjah pasar malam semata-mata nak beli sri gandus... kat pasar malam nilai jer penah saya jumpa kuih ni... tempat lain blom penah tengok terjual lagik!

sri gandus 3 ketul ~ RM1.00
sri tokyo 5 ketul ~ RM1.00



yang atas kuali tu sri tokyo.. yang ni blom penah rasa lagi. dia nipis cam apam balik nipis tu...



ni la rupa paras sri gandus berinti jem nenas yang kini telah menjadi kiuh feberet Mr. K dan Hadif... huhuhu.. rasa dia cam manis²... rasa cam apam balik pon ada, cam lempeng pon ada! ikut tekak memasing la nak rasa ape!! huhuhu....


8 comments:

bukhairiah said...

hohoho kt ctu namanya sri gandus yer...kt muar, isinya kacang merah...mmmg fofular kt muar..namanya ai xtau..apam balik kecik biasa org sana panggil

syariza09 said...

yg dekat pasr tani tu, bukan kuih ni ker? sama jer bentuknya. Kalo psr mlm keramat, kuih tokyo tu lain sikit mcm kipas..sedap woo

PuteriSatu said...

semalam gi pasar malam gak... tak terserempak lak eh... hiks...

MRS. K said...

bukhairiah ~ hohoho.. ade jugak eh kat muar...

syariza ~ entah la kak.. tak pasan pulak! dah lama tak pi pasar tani putrajaya

puterisatu ~ hehehe... nmpak akak kat dapo adalah! hahaha

nasaoji said...

kemian pelik nama kuih tu ekk...

Dee said...

first time dee dgr nama kuih pelik2 ni..hahaha..

MY HEART said...

uik.. kuali sri tokyo?? kuih doremon takde ke k?? hiks...

Elyn said...

owh ini rupe gandus ek!!