Nasi Minyak di Hari Raya



setiap tahun memang dah jadi kemestian buat nasi untuk jamu tetamu. tak kira la nasi minyak ke, nasi ayam, nasi tomato, apa saja jenis nasik la.. tetamu datang jauh-jauh, kenyang skit dorang makan kan?

so, taon ni ayah masak nasi minyak... kalau masak nasik memang tugas ayah saya lah. kalau lauk-pauk pulak mak saya yang buat... anak-anak tolong potong, tolong tengok dan tolong makan je la... hiks...

nasi minyak cukup rasa
ayam masak kerisik.. feberet jugak ni..
air asam
jus jimi asmara.. 1st time mak buat, sangat la sedap... selalu bancuh sunquick je untuk tetamu..
kuih dan muih beraneka macam, makanlah jangan hanya dipandang      

12 comments:

eima said...

huhu sedap nye air asam tuh .. aku suka ... cedap..dah kecur air liur aku ..

Cik Puan*PIE said...

kelasss tol menu raya family ko eh..sorgaaa jew klau dpt rasa..hehe

|| NaFiRaa || said...

umah My mom pon buat nasik minyak jugak!! jus jimi asmara tuh cam ner.. nampak sedap jek!!

Ena said...

huhu... semuanya nampak sedap je..

LiErOSe~QiEmi said...

wei.. ko mmg tau k... aku pose ni.. post lak gambo yg adehh.. pedih perotttt!! pedehh!!!

BIONIC WOMEN said...

jus jimi asmara tu menarik perhatian..hahhaha
my family lak memang tiap2 tahun wat nasik minyak..mak2 sedara yg suh wat..dowang plak wat menu lain, so time ry memang penuh meja..mcm2 adooo

MRS. K said...

@eima
aku tak suka.. tak sentuh pun..huhuuh

MRS. K said...

@Cik Puan*PIE
memang surgaa haja.. kenyang sampai malam...

MRS. K said...

@|| NaFiRaa ||
jus jimi asmara? nanti saya kasi resepi

MRS. K said...

@Ena
bukan nampak jer, rasa pun sedap gak

MRS. K said...

@LiErOSe~QiEmi
sori la nge.. manaku tahu ko pose

MRS. K said...

@BIONIC WOMEN
best kan nasi minyak.. takyah tunggu kenduri kawin baru leh makan... hahaha