Kenapa makanan kat pasar malam nampak menarik dan sedap tapi rasa cam hampeh??


why oh why?
anyone tolong jawabkan! huhuhu...

kalau pegi pasar malam, tak sah kalau tak borong sakan kan?
takat beli seketul dua makanan tu, baik tak payah...huhuhu...
bulan tak puasa ni lagi banyak setan menghasut! 
salah kan setan pulak, padahal nafsu tu melebihi akal fikiran.. huhuhu

 nasi ayam nampak memang menarik, tertarik ko memang dabommb!
tapi rasanya sangat hampagas.. nyesal...

 kuih gandus inti nenas.. nasib sedap.. penyelamat keadaan..

 ayam rangka pujaan ramai... nampak sedap tapi tak cukup kick lah! rempah kurang....

saya tak makan kebab ni.. 
so, tak tau sedap ke tak.. kena tanya hubby! huhuh...

air soya yang kurang manis..

feberet hadif. tapi kurang lemak, kurang manis..


korang selalu jadi camni tak?
kat pasar malam kan banyak gerai jual benda yang sama kan?
so, kena pandai pilih gerai yang masak sedap lah!


p/s : hari ni ada jualan lol! semalam kan gaji, so jom pegi cuci mata poket segala!

9 comments:

dilazfamily said...

Samalah kite.
selalu pergi pasar malam mesti beli macam2. kalo RM10 tak habis tak sah .
tak tahu naper

eima said...

slalu cam tu la ..tu mls nk beli tuh...
wat sakit ati je

ummiaqeef said...

kalau kat pasar tani putrajaya tu aku dah tau kedai jual makanan sedap. slalu beli yong tau fu sedap, kuew teow/mi/mihun sedap, kebab sedap, ayam goreng sedap, popia basah sedap, haha..smlm kat pasar beli mi sedap, ayam goreng sedap ngan popia sedap je..hehe

Anamarza said...

memang semuanya nampak sedap, tapi still boleh kawal nafsu, kekadang tgk gerai mana yg ramai orang beli sbb kebiasaannya yg dikerumuni tu makanan nya sedap, tapi klau dah biasa pergi pasar mlm kita sendiri dah boleh tahu mana gerai yg sedapkan

Liz Rohaizat said...

utk elakkan daripada rasa nak beli semua, makan dulu sblm pegi ke pasar malam. bila perut kenyang, x la rasa mcm nak beli mcm2. hehehe

.::Lynn::. said...

xgemar makanan kat pasar malam....

Shinnaz Ahmad Rasid said...

mmg nafsu tu semua!! cewah! kita pun sama..lagi lah..kalau boleh mcm nak makan sume..tapi tulah...tak habis. beli sikit-sikit konon nak rasa semua..tapi non ado..tak habis juga. pastikan perut separa kenyang bila pergi pasar!!

p.s: jualan?? gulp..gulp..

ratna said...

ooo ayam rangka tu sedap kan kalau kita ratah.. tp kita mkn tepung goreng jer lebih sbnrnya.. isi tak dak sgt..

munna said...

nafsu makan mmg tak boleh di layan sgt.. tapi klu jumpa kebab mmg munna wajib beli...